::: PlayStation - Hardware :::

PSone - SYSTEM>
  strzalka.gif (828 bytes)PlayStation - Specyfikacja sprzętowa
  strzalka.gif (828 bytes)Wizja PSXa sprzed 5 lat
  strzalka.gif (828 bytes)Jak dbać o konsolę?

  strzalka.gif (828 bytes)Cennik napraw i akcesoriów
  strzalka.gif (828 bytes)Kopiowanie płyt CD
  strzalka.gif (828 bytes)PlayStation Yaroze
  strzalka.gif (828 bytes)Modchip - schematy

PSone - AKCESORIA>
  strzalka.gif (828 bytes)Movie Station: Image 9000
  strzalka.gif (828 bytes)Monitor do PSXa
  strzalka.gif (828 bytes)Stadion Shock

  strzalka.gif (828 bytes)Myszka do PSXa
  strzalka.gif (828 bytes)Kabel LINK do PSXa

  


left_top.gif (847 bytes) right_top.gif (846 bytes)

Specyfikacja sprzętowa

Procesor główny (CPU):

Symbol : R3000A (SGI) LSI Logic Technologies
Architektura : RISC z 32 bit szyn? danych
Taktowanie zegara : 33.8688 Mhz
Szybko?ć : 30 Mips (1 mips = 1 milion operacji na sekundę)
Pamięć podręczna Instuction Cache : 4 KB
Pamięć podręczna Data Cache : 1 KB
Przepustowo?ć szyny : 132 Mb/sek (Nintendo 64 ok. 500 Mb/sek.)

Napęd CD-ROM:

150 KB/sec. (1x)
300 KB/sec. (2x)
Maksymalna pojemno?ć płyty CD :  660 MB
Możliwo?ci : Odtwarzanie płyt CD Audio,  XA Interactive Audio

Układ graficzny:

Pozwala wy?wietlić grafikę w następuj?cych trybach:

0. 256 x 480
1. 320 x 480
3. 512 x 480
4. 640 x 480
5. 384 x 480
6. 512 x 480

Dostępna paleta kolorów układu graficznego:

Tryb pracy, Liczba kolorów
4 bit clut, 16
8 bit clut, 256
15 bit direct, 32768
24 bit, 16777216

Efekty 2d Sprites:

Najmniejszy możliwy sprite : 1 x 1 pixel
Największy możliwy sprite : 256 x 256 pixeli


Efekty Specjalne Sprites:


Rotacja
Skalowanie góra/dół
Kolizja
Przeˇroczysto?ć
Fading
Przesuwanie w pionie i poziomie


Sprites & Background Graphics:

Wielko?ć : do 256x256

Układ geometrii 3d (GTE):

Szybko?ć : 66 Mips
Liczba obrabianych poligonów:
Cieniowanych płasko : 1.5 ml/sek.
Cieniowanych Gouardem, texturowanych i o?wietlonych : 500 tys/sek.
Układ jest przystosowany do szybkiego tablicowania danych.

Układ Dekompresji Danych (MDEC):

Szybko?ć : 80 mips
Podł?czony bezpo?rednio do szyny procesora
Zastosowanie: Wszelakie rozpakowywanie danych odczytywanych z płyty do VRAM.

Może pracować jako pseudo dekoder Mpeg .
Compatybilny z MPEG 1, standart H.261 plików graf.

Renderowanie polygonów sprzętowo ( GPU ):

Sprzętowe renderowanie  - do 360 ty?/polygonów na sekundę.
Cieniowanie metod? Gouarda, teksturowanie.

Układ wej?cia / wyj?cia (I/O):

Możliwo?ć podł?czenia dwóch padów (do 8 przy zastosowaniu Multitap),
Serial Port I/O - możliwo?ć podł?czenia kabla ł?cz?cego dwie konsole ze sob?,

Pamięć zapisu danych:

128kb Flash Memory ( Memory Card )
Dwa gniazda Memory card
System supportuje operacje zapisu, kopiowania i usuwania danych z Memory Card.


Pamięć:

Główna pamięć - Ram : 2 Megabytes (16Mbits)
Pamięć graficzna - Video Ram : 1 Megabyte (8Mbits)
Pamięć dzwiękowa - Sound Ram : 512 kbytes (4Mbits)
CD ROM Buffer : 32 kbytes (256Kbits)
OS Rom : 512 kbytes (4Mbits)
RAM Cards : 128 kbytes (1Mbit)


Procesor Muzyczny:

Liczba kanałów : 24
Częstotliwo?ć próbkowania : 44.1 Khz
Efekty sprzętowe : Envelope, Looping, Digital Reverb
512 kb próbek instrumentow
Supportuje MIDI Instuments




Konsola po zdjęciu
górnej obudowy.




Ten sam widok po
zdjęciu obudowy lasera.




Widok na płytę główn?
z ujęcia izometrycznego.




Konsola wraz z
wykręconymi elementami.




Kolejny widok na płytę
głown? konsoli.

















































left_bottom.gif (847 bytes) right_bottom.gif (847 bytes)