Gra w momencie wydania już była krytykowana za grafikę gorszą od innych tytułow na PSX-a (nie wspominając nawet o kompach). A w danym momencie w grze jest bardzo mały wycinek terenu - reszta jest usuwana (żeby wydajność nie spadła) i zakrywana mgłą (żeby nie było tego widać).
Przestarzała grafika? Jak można mówić, że się przestarzała, skoro po prawie 10 latach po premierze wzbudzała we mnie dodatkowy strach kiedy grałem pierwszy raz? :-> Fakt, na PS1 powstawały gry z nieco ładniejszą grafiką, ale nie budowały one tak klimatu jak w SH
_________________ "You don't know anything about Silent Hill!"
Wiek: 38 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-17, 14:37
Nigdzie tak nie napisałem, a tylo obrazowo porównałem do motoryzacji Wygląd lokacji jest fajnie zaprojektowany, ale wygląd i animacje bohaterów - bez komentarza, u mnie wywołują uśmiech politowania
Nigdzie tak nie napisałem, a tylo obrazowo porównałem do motoryzacji Wygląd lokacji jest fajnie zaprojektowany, ale wygląd i animacje bohaterów - bez komentarza, u mnie wywołują uśmiech politowania
Alex ma rację,czasami prosta i niby brzydsza grafika....jest zaletą.Czasami oczojebne shadery i inne bajerki psują klimat gry więc czasami prościej=lepiej.
Na przykład taki Thief,dzięki dużej ilości czerni w i surowym wystrojom zamków i innych lokacji gra ma rewelacyjną atmosferę.Thief 3 na nowym engine już nie miał takiego klimatu.
Na przykład taki Thief,dzięki dużej ilości czerni w i surowym wystrojom zamków i innych lokacji gra ma rewelacyjną atmosferę.Thief 3 na nowym engine już nie miał takiego klimatu.
No wpis jak... Ale faktycznie, prościej = lepiej, w SH:Cum shader'y (np. w Hell Descent) je%%&y klimat.
_________________ "To, że jestem online na forum nie znaczy, że siedze przed kompem. Pomyśl o tym zanim coś takiego napiszesz " - Józef Piłsudski, Biblia 14:23
Wiek: 38 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-17, 15:46
Zaratul napisał/a:
Alex ma rację,czasami prosta i niby brzydsza grafika....jest zaletą.Czasami oczojebne shadery i inne bajerki psują klimat gry więc czasami prościej=lepiej.
Na przykład taki Thief,dzięki dużej ilości czerni w i surowym wystrojom zamków i innych lokacji gra ma rewelacyjną atmosferę.Thief 3 na nowym engine już nie miał takiego klimatu.
Przecież napisałem, że lokacje są dobre, ale już bohaterowie nie bardzo.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2009-06-17, 15:51, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Sie 2008 Posty: 996 Skąd: Dowództwo Galaktyczne Ashtar
Wysłany: 2009-06-18, 11:49
plazi napisał/a:
No wpis jak... Ale faktycznie, prościej = lepiej, w SH:Cum shader'y (np. w Hell Descent) je%%&y klimat.
Zaratul napisał/a:
Alex ma rację,czasami prosta i niby brzydsza grafika....jest zaletą.Czasami oczojebne shadery i inne bajerki psują klimat gry więc czasami prościej=lepiej.
Ja się nie zgodzę, lepsza grafika=lepsze możliwości przedstawienia świata, zależy jak je wykorzystać, póki co w najnowszych produkcjach mamy pokaz jak nie należy ich wykorzystywać .
Ja się nie zgodzę, lepsza grafika=lepsze możliwości przedstawienia świata, zależy jak je wykorzystać, póki co w najnowszych produkcjach mamy pokaz jak nie należy ich wykorzystywać .
Sam sobie zaprzeczyłeś. Użytkownicy się nie obrażą jeśli jeszcze raz podam Thiefa jako przykład:Thief 3 był krokiem wstecz,miał ładną grafikę ale co z tego skoro poziomy były śmiesznie małe,miały loadingi co chwilę no i engine był skopany dzięki czemu nie można było pływać,także rope arrowy które były uwielbiane przez graczy zostały wycofane z gry.
Tak więc pls,nie mów mi Wendy że lepsza grafika to lepsze możliwości bo to gówno prawda.
Wiek: 38 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-18, 12:15
Wendigo ma rację - lepsza grafika daje większe możliwości, ale reszta zespołu MUSI je wykorzystać, żeby było widać efekty ich pracy, a reszta gry nie może odstawać na minus.
To nie wina programistów grafiki, że reszta zespołu skopała swoją działkę Programista grafiki nie projektuje poziomów, nie pisze silnika i nie decyduje o tym, co będzie w grze, a czego nie.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2009-06-18, 12:16, w całości zmieniany 1 raz
Zaratul, wymienieś tutaj wszystkie elementy oprócz grafiki. Z tego co napisałeś to winą za to, ze T3 był kiepski obarczyć można kiepskich level designerów i game designerów, którzy wycofali jakies tam przydatne przedmioty z gry. To, że bardzo dobry Unreal Engine był skopany to też wina koderów, którzy dali ciała. Nie widzę tutaj żadnego argumentu mówiącego za tym, że to przez dobrą grafikę T3 był kiepski
Zgodzę się z Wendigo. Grafika może być dobra, jeśli odpowiednio się wykorzysta jej potencjał. Można wykorzystać potencjał świetnej grafiki, żeby zbudować genialny klimat. Przykładem jest chociażby Silent Hill 3, w którym perfekcyjnie wykorzystano potencjał shaderów i dynamicznego cieniowania.
Zaratul, wymienieś tutaj wszystkie elementy oprócz grafiki. Z tego co napisałeś to winą za to, ze T3 był kiepski obarczyć można kiepskich level designerów i game designerów, którzy wycofali jakies tam przydatne przedmioty z gry.
Tak to prawda,to wszystko wycofali game designerzy ale to z powodu engine`u a nie dlatego że im się nie chciało.
StuntmanMikeL napisał/a:
Nie widzę tutaj żadnego argumentu mówiącego za tym, że to przez dobrą grafikę T3 był kiepski
Nie przez dobrą grafikę a przez kiepski engine Zresztą zobacz mój poprzedni post trochę wyżej w tym temacie.
Nazar napisał/a:
To nie wina programistów grafiki, że reszta zespołu skopała swoją działkę
A jednak to wina tych co robili engine,bo ten co był w T3 miał ewidentne braki.Zresztą sam Warren Spector przyznał że zrobienie T3 na tym silniku było błędem.
My point:jeśli engine ma dobrą grafę ale ma też duże wady to lepiej zrobić grę na engine z gorszą grafą ale większymi możliwościami.
Wiek: 38 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-18, 12:54
Więc swoją robotę skopali programiści (bo nie potrafili zużytkować silnika lub przerobić go pod własne potrzeby) i/lub producenci i kierownicy projektu (którzy kupili licencję na kiepski silnik (?) lub zatrudnili nieodpowienich programistów), a nie programiści grafiki
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2009-06-18, 14:47, w całości zmieniany 3 razy
Ponownie będę bronił engine'u, jakim jest Unreal Engine - jeden z najczęściej używany, najpopularniejszych silników graficznych, na którego coraz to nowszych inkarnacjach powstają tuziny dobrych i złych gier. To, że T3 był zły to wina programistów, a nie silnika
Przeczytałem wcześniejszego posta i stwierdzam jedynie, że nie ma to nic do rzeczy. Najpierw piszesz że ch*jowa grafika dodaje więcej klimatu, a kiedy został postawiony twardy argument zaprzeczający tej tezie, zawijasz kota ogonem i zaczynasz prawić o kompletnie nie mających związku ze sprawą rzeczach. Anyway, nie chcę tu flejmować ani nic, ale krzywda się nie stanie, jeśli przyznasz komuś rację, prawda?
Poza tym offtop wykroczył już poza dopuszczalna granicę, więc jeśli nikt nie ma nic przeciwko to przeniosę te posty gdzie trzeba i tam dalej można to ciągnąć.
Ostatnio zmieniony przez StuntmanMikeL 2009-06-18, 14:11, w całości zmieniany 1 raz
Ponownie będę bronił engine'u, jakim jest Unreal Engine - jeden z najczęściej używany, najpopularniejszych silników graficznych, na którego coraz to nowszych inkarnacjach powstają tuziny dobrych i złych gier. To, że T3 był zły to wina programistów, a nie silnika
No tak,UE jest bardzo dobry to fakt.To że Epic games w UT3 nie potrzafiło porządnych plansz zrobić to nie wina UE. No i T3 nie był zły tylko miał trochę wad ale i tak dawał rade.
StuntmanMikeL napisał/a:
Najpierw piszesz że ch*jowa grafika dodaje więcej klimatu
Fail,nic takiego nie napisałem,czytamy ze zrozumieniem.Zresztą innego posta nie oczekiwałem od osoby która patrzy przede wszystkim na grafikę i gra w gry które nie lubi. (drama on)
StuntmanMikeL napisał/a:
Poza tym offtop wykroczył już poza dopuszczalna granicę, więc jeśli nikt nie ma nic przeciwko to przeniosę te posty gdzie trzeba i tam dalej można to ciągnąć.
Najlepiej,napisać posta i powiedzieć że offtop jest żeby druga osoba nie mogła odpowiedzieć.
Wiek: 38 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-18, 14:50
Jeśli ktoś nie potrafi wykorzysta możliwości danego silnika lb go przerobić pod własną produkcję, to nie powinien go kupować Bo mówienie, że silniki z serii Unreal'a są złe to "lekkie" przegięcie Silnik to wyłącznie narzędzie w rękach twórców gry - efekt końcowy zależy od jakości ich pracy.
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2009-06-18, 14:55, w całości zmieniany 2 razy
Najlepiej,napisać posta i powiedzieć że offtop jest żeby druga osoba nie mogła odpowiedzieć.
Napisałem: "przeniosę posty do innego działu, gdzie DALEJ BĘDZIE MOZNA TO CIĄGNĄĆ". Czytamy ze zrozumieniem...
Zaratul napisał/a:
Fail,nic takiego nie napisałem
Hmm...
Zaratul napisał/a:
Alex ma rację,czasami prosta i niby brzydsza grafika....jest zaletą.Czasami oczojebne shadery i inne bajerki psują klimat gry więc czasami prościej=lepiej.
No nic, chyba mi się przywidziało.
Poza tym kto powiedzał, że patrzę przede wszystkim na grafikę? Kto powiedział, że gram w gry, których nie lubię? Czy z Tobą da się poprowadzić dialog, w którym jego konkluzja wykaże, że nie masz racji?
Czy dobrym przykładem starcia starej grafiki z klimatem i nowej wybajerzonej może być Diablo ? :grin2:
izometryczna grafika 2d w 640x480 nawet w II części, przed dodatkiem VS. te nowe super błyski jakie oglądałem na filmikach
_________________ NIE KLIKAJ NA OBRAZEK!!! :twisted:
Note: Eeee, na serio bez jaj, załóżcie ten topic z Flejmami, ja się wyżyje po przytakuje, Zar z Mikiem, Ber z Sidrim się po wygłupiają. Będzie fun.
Właściwa treść posta; Taktyczny facepalm podczas robienia backflipa. No chyba was pogięło... UE3 dobrym silnikiem. Naprawdę, większoć ludzi którzy robią grę na tym silniku wychodzą jakieś popłuczyny, a nawet w tych dobrych nie zawsze wygląda to rewelacyjnie. Na przykład wezmę nowego Batmana (który zapowiada się świetnie) wszytko ładnie, shadery, itp. Cudo. Ale czy wy widzicie tą pracę świateł? Przecież to wygląda jak scenka CG do taniego RPG robionego w USA na PSX... Co prawda mało się znam na tych bajerach ale...
Wracając do SH. Ktoś podał na przykład SH3. Nigga pls. Przecież to wyszło 6-7 lat później. A postaci wyglądały dobrze, nie mam pojęcia czego się tu czepiać. Jedynie animacja (patrz scenka z Dhalią)...
A jeśli coś mi się wbiło w czachę konkretniej to scenki CG z Parasite Eve ( 1 i 2 )
_________________ "To, że jestem online na forum nie znaczy, że siedze przed kompem. Pomyśl o tym zanim coś takiego napiszesz " - Józef Piłsudski, Biblia 14:23
Wiek: 38 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-19, 00:10
plazi napisał/a:
UE3 dobrym silnikiem. Naprawdę, większoć ludzi którzy robią grę na tym silniku wychodzą jakieś popłuczyny, a nawet w tych dobrych nie zawsze wygląda to rewelacyjnie. Na przykład wezmę nowego Batmana (który zapowiada się świetnie) wszytko ładnie, shadery, itp. Cudo. Ale czy wy widzicie tą pracę świateł? Przecież to wygląda jak scenka CG do taniego RPG robionego w USA na PSX...
O stary, żeś dopiero teraz przykadził Pewnie taka seria, jak Gears of Wars to też gnioty, co? Gdyby był taki kiepski, to nie zostałby przez Sony zaadoptowany dla PS3. Nie wspominając o dziesiątkach gigantów branży GameDev - tutaj nikt gniotów tak mocno nie wspiera, bo jest to po prostu nie opłacalne, przy tak dużej konkurencji.
A praca świateł to efekt pracy programistów Batmana - sam silnik tego nie robi.
Nazar, już trochę mnie z tą "nieznajomością w temacie" denerwujesz To, że mało się znam nie znaczy, że nie mam prawa się wypowiedzieć.
Tak czy siak, gry na UE3 wyglądają dla mnie gorzej. Nie pasuje mi coś. I pewnie mnie zjesz za to co napisze. Ale akurat uważam, że Gyrosy to gra średnia co najwyżej dobra. Grafika dla mnie nie wygląda najlepiej, a i to całe strzelanie nie jest najlepsze. Widziałeś może Uncharted?
EDIT: Niech ktoś mi wyjedzie tylko z fanbojstwem...
_________________ "To, że jestem online na forum nie znaczy, że siedze przed kompem. Pomyśl o tym zanim coś takiego napiszesz " - Józef Piłsudski, Biblia 14:23
Wiek: 38 Dołączył: 20 Sty 2009 Posty: 700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-06-19, 01:07
A czemu miałbym to zrobić? Każdy niech mówi to, co chce. Jeżeli to jakoś konkretnie uargumentujesz, to przyznam Ci rację
Uncharted jest grą nowszą o ponad rok - rok to ogrom w tym segmencie rynku, więc porównanie chybione. Przy okazji - nie podoba mi się przegięty bloom w niektórych miejscach - znam za to ludzi, którzy ten efekt uwielbiają. Ale nie powiem, że grafika ogólnie jest zła - jest bardzo fajna.
Gadanie, że GoW w swoim czasie był średni w kontekście rozmowy o grafice to chyba jednak objaw dziwnej ignorancji lub patrzenia przez pryzmat własnego gustu, a nie jakiegoś chociaż trochę obiektywnego spojrzenia. Skoro jest "średnia", to nie powinna się niczym wyróżniać (zgodnie ze znaczeniem tego słowa). Czemu więc tyle nagród zdobyła? Powinna przecież utonąć w morzu średniaków. Ile gier z 2006 miało lepszą grafikę?
Jeden lubi wąchać róże, drugi preferuje zapach maciejki, a jeszcze inny śmierdzące skarpetki - nie podpasujesz każdemu Jedni lubią grafikę SH1, inni nie. Jedni kochali Unreal'a, a inni Quake'a (te zażarte boje przy wydawaniu kolejnych części)
Edit: jeżeli GoW wg Ciebie ma kiepską grafę, to lepiej nie będę umieszczał publicznie screenów z postępów prac nad projektem Twoja opinia mogałby bardzo zniechęcić jego uczestników
Ostatnio zmieniony przez Nazar 2009-06-19, 01:29, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum