Kiedy dojedziesz na stację,
przeszukaj dwóch leżących na ziemi żołnierzy (2 x Potion), a następnie udaj się za
resztą. Podążaj za nimi tak długo, aż dostaniesz się do reaktora. Pogadaj z Biggsem
i Jessie, którzy otworzą drzwi. Idź najbliższym korytarzem i otwórz skrzynię
znajdującą się naprzeciwko wejścia (Phoenix Down). Pogadaj z Jessie w windzie, wejdź
do środka i naciśnij guzik, aby pojechać na dół. Wyjdź i przejdź przez budynek, aż
dojdziesz do pomostu robotniczego, gdzie zabierz Potion, które leży obok Jessie.
Następnie po drabinkach udaj się do rdzenia. Z pomostu prowadzącego do reaktora zabierz
Restore Materia, a następnie
podłóż ładunek wybuchowy. Pojawi się Guard Scorpion. Guard
Scorpion:
HP: 800 |
MP: 0 |
Exp: 100 |
AP: 10 |
Gil: 100 |
Twoimi najsilniejszymi ataku będą Limity i magiczna błyskawica. Jeśli chcesz mieć
małą przewagę, możesz połazić dookoła i powalczyć z leszczami, pozwalając im
ciebie zaatakować, aż wskaźnik Limitu wypełni się do końca. Wtedy skończ walkę
czarem lub atakiem drugiej postaci. Kiedy rozpocznie się walkę od razu użyj Limitu, a
następnie atakuj atakami Barreta i błyskawicą Cloudem. W pewnym momencie Guard Scorpion
podniesie ogon. Jeśli zaatakujesz go w tym momencie odda ci bardzo potężnym atakiem
laserem z ogona. Wykorzystaj ten moment na uleczenie swojej drużyny. Kiedy opuści ogon,
dokończ go. Po jego zniszczeniu dostaniesz Assault Gun.
Po jego pokonaniu masz 10 minut na ucieczkę, za nim wybuchnie
bomba. W drodze powrotnej pomóż Jessie, której noga utknęła w pomoście, po czym
skieruj się do drzwi. Pogadaj z Jessie i Biggsem, którzy otworzą drzwi. Udaj się do
wyjścia i bomba wybuchnie.
Kiedy drużyna się rozdzieli, wejdź po schodach, pogadaj z
kwiaciarką i kup kwiatka. Idź za nią na plac i podnieś Potion, które leży obok
fontanny. Idź dalej ulicą, a spotkasz oddział żołnierzy. Nieważne czy będziesz
walczył czy uciekniesz, Cloud zeskoczy z mostu na pociąg, gdzie spotka się z drużyną.
Idź za nimi do wagonu pasażerskiego i pogadaj z każdym po kolei. Kiedy pociąg dojedzie
na stację w Sektorze 7, udaj się za drużyną do Slumsów i pogadaj w Barretem przed
drzwiami do baru (7th Heaven). Wejdź do środka i porozmawiaj z Tifą (możesz dać jej
zakupionego wcześniej kwiatka), a następnie podejdź do drzwi. Kiedy Barret wejdzie do
środka, użyj pinballa, aby zjechać do piwnicy i podejdź do Barreta, aby rozpocząć
spotkanie. Następnie pojedź na górę i pogadaj z Tifą i Barretem. Za nim udasz się na
stację, rozejrzyj się po slumsach i połaź po sklepach. Spotkaj się z drużyną na
peronie i wsiądź do pociągu. Kiedy włączy się alarm, przebiegaj przez kolejne
wagony, za nim zostaną awaryjnie zamknięte. W pierwszym wagonie pogadaj z facetem w
prawym górnym rogu (Phoenix Down), w drugim pogadaj z kolesiem w lewym dolnym rogu
(Hi-Potion). W trzecim jeden z pasażerów cię okradnie - złap go i pogadaj, a odzyskasz
swój ekwipunek. W czwartym wagonie porozmawiaj z Tifą i wyskoczycie z pociągu.
Znajdujesz się teraz w tunelu na zewnątrz Sektoru 4. Idź w górę korytarza, aż
dojdziesz do skanerów bezpieczeństwa. Wejdź do szybu wentylacyjnego po lewej i przejdź
do Sektoru 4. Po drodze znajdziesz: Ether (pierwszy ekran), Potion (obok posterunku
Jessie) oraz Tent (na drodze po prawo od Biggsa). Wdrap się po drabinie, a znajdziesz
się w Reaktorze Sektoru 5. Udaj się do rdzenia i podłóż bombę. Teraz uciekaj tą
samą drogą co w pierwszym reaktorze. Kiedy dojdziesz do drzwi, zabierz ze skrzyni Ether
i podejdź do panelu. Musisz przycisnąć guzik dokładnie w tej samej chwili co Tifa i
Barret. Kiedy to zrobisz udaj się do wyjścia. Na swojej drodze spotkasz Prezydenta
Shinrę. Po krótkiej gadce czeka cię walka z Air Busterem.
Air Buster:
HP: 1200 |
MP: 0 |
Exp: 180 |
AP: 16 |
Gil: 150 |
W tej walce przeciwnik jest przez ciebie otoczony. Staraj się atakować go tylko od
tyłu, gdyż zada mu to więcej obrażeń (Trójkąt pozwala pominąć daną postać).
Taki atak spowoduje, że Air Buster się odwróci i odda ci potężnym ciosem. Kontynuuj
walkę powyższą taktyką. Czar błyskawicy i Limity są szczególnie przydatne. Kiedy
Air Buster straci swoją zdolność do obracania, zwycięstwo będzie już blisko. Po jego
zniszczeniu otrzymasz Titan Bangle.
Air Buster wybuchnie, a Cloud spadnie w otchłań. Kiedy
dojdziesz do siebie porozmawiaj z Aeris do czasu, kiedy przerwie ci Reno z organizacji
Turks. Udaj się na dach kościoła. Kiedy Aeris spadnie pomóż jej uciec przed Reno i
jego żołnierzami (albo doradź jej walkę, albo żeby uciekała, albo żeby poczekała,
a wtedy zrzuć odpowiedni kamień z belek, który przygniecie wrogów). Wyjdź przez
dziurę w dachu i skieruj się w stronę Slumsów Sektoru 5. Idź w lewo i przejdź przez
Slumsy do domu Aeris, do którego droga znajduje się w prawym górnym rogu. Idź do
ogrodu i zabierz Ether i Cover Materia. Wejdź do domku i po rozmowie wejdź na górę i odpocznij. Kiedy się
obudzisz, otwórz paczkę stojącą koło drzwi (Potion, Phoenix Down) i przejdź koło
pokoju do schodów (nie biegnij). Przejdź przez Slumsy i idź do wejścia do Sektoru 6.
Spotkasz tam Aeris. Przejdź przez zniszczony sektor i na pogadaj z Aeris na placyku
zabaw. Kiedy zobaczysz Tifę na powozie, udaj się za Aeris do Wall Marketu.
Kiedy przybędziesz do Wall Marketu, pozwiedzaj trochę
dzielnicę i połaź po sklepach. Kiedy skończysz, udaj się do Honey Bee Inn (przejście
znajduje się w prawym dolnym rogu), pogadaj z kolesiem stojącym na lewo od goryla i
spytaj go o Tifę. Powie ci on, że została zabrana do posiadłości Don Corneo. Udaj
się tam (cały czas idź na północ) i zagadaj z gorylem. Powie, że do środka mogą
wejść tylko kobiety. Przebierz się za dziewczynę*.
*Udaj się do butiku (znajduje się w lewym górnym rogu dolnej części Marketu) i
pogadaj z dziewczyną stojącą za ladą. Powie ci, że krawiec jest załamany i całe dni
przesiaduje w barze. Udaj się do baru (pierwszy budynek po lewo w górnej części
Marketu) i zagadaj z kolesiem siedzącym po prawej stronie pomieszczenia. Powiedz, że
chcesz coś co wygląda czysto, a zrobi ci Cotton Dress. Poproś o coś miękiego i
świecącego, a zrobi ci Satin Dress. Powiedz, że chcesz coś miękiego i błyszczącego,
a zrobi ci Silk Dress. Wróć do butiku i porozmawiaj z właścicielką, a dostaniesz to
co zamówiłeś i wyśle cię do znajomego w siłowni (pierwszy budynek po prawo w górnej
części Marketu), który da ci peruke. Udaj się tam i pogadaj z osobą stojącą na
środku pokoju i weź udział w konkursie przysiadów. Przegraj, a dostaniesz brudną
perukę. Zremisuj, a dostaniesz farbowaną perukę. Wygraj, a dostaniesz blond perukę. Z
sukienką i peruką możesz już udać się do posiadłości Don Corneo. Jeśli jednak
chcesz mieć pewność, że to ciebie wybierze, możesz "doszlifować" swoje
przebranie. Udaj się do sklepu z materią w prawym górnym rogu dolnej części marketu i
zagadaj z właścicielem. Poprosi cię on przyniesienie pewnego przedmiotu z hotelu
(budynek stojący najbliżej południowej bramy). Prześpij się w nim, weź przedmiot z
maszyny i zanieś go do właściciela sklepu z materią. Jeśli zapłaciłeś za niego 50
Gil, dostaniesz Glass Tiara (diadem ze szklanym kamieniem), jeśli zapłaciłeś 100 Gil,
dostaniesz Ruby Tiara (diadem z rubinem), a jeśli zapłaciłeś 200 Gil, dostaniesz
Diamond Tiara (diadem z diamentem). Udaj się do baru (tam gdzie był właściciel butiku)
i wejdź do toalety. Kobieta, która tam siedzi, powie ci, że potrzebuje jakiegoś leku.
Idź do kawiarni (budynek pomiędzy Butikiem i Sklepem z Materią) i zamów cokolwiek za
70 Gil. Zjedz i powiedz, że było w porządku (All right), a da ci receptę. Idź do
apteki (następny budynek na południe) i pokaż sprzedawcy receptę. Możesz ją
wymienić na Disinfectant (środek dezynfekujący), Deodorant (środek odwadniający) lub
Digestive (środek przeczyszczjący). Zanieś wybrany lek do kobiety w toalecie. Jeśli
dasz jej Disinfectant dostaniesz Cologne (zwykłe perfumy), jeśli dasz jej Deodorant
dostniesz Flower Cologne (perfumy o zapachu kwiatów), a jeśli dasz jej Digestive
dostaniesz Sexy Cologne (perrfumy o seksownym zapachu). Teraz pogadaj z kolesiem, który
stoi w lewym dolnym rogu dolnej części Marketu, obok przejścia do Honey Bee Inn. Da ci
on Member's Card (kartę członkowską). Następnie udaj się do Honey Bee Inn, okaż
Member's Card gorylowi i wejdź do środka. Możesz podsłuchać lub podejrzeć, co się
dzieje w zajętych pokojach, a następnie wybierz jeden z wolnych. Porozmawiaj ze swoim
duchem. Jeśli wybrałeś Group Room, to zagadaj z Mukki, a da ci ona Bikini Briefs
(kostium kąpielowy). Jeśli wybrałeś pokój &$#%, pogadaj przed wyjściem z
kobietą przebraną za pszczołę, a da ci Lingerie (damską bieliznę). Teraz udaj się
do górnego pokoju, pogadaj z panienką siedzącą po lewej i poproś ją o zrobienie ci
makijażu. Teraz udaj się do butiku i przebierz się w przymierzalni.
Kiedy Aeris też się przebierze, udaj się do posiadłości Dona Corneo. Pogadaj jeszcze
raz z gorylem, a tym razem was wpuści. Wejdź po schodach, a następnie wejdź w drzwi po
lewej stronie. Jest to pokój tortur, a pod ścianą stoi Tifa. Pogadaj z nią, zabierz
Ether, wejdź po schodach i do środkowych drzwi. Jeśli Don Corneo wybierze ciebie, od
razu zostaniesz przeniesiony do jego sypialni. Jeśli nie - trafisz do pokoju z jego
sługusami. Pogadaj z ich szefem, żeby zdjąć przebranie. Pokonaj ich i wybiegnij z
pokoju. Jeśli Aeris została wybrana, to Tifę spotkasz w holu. Jeśli Tifa została
wybrana, to znajdziesz Aeris w pokoju tortur w łapach jednego z sługusów. Kiedy już
cała trójka będzie w sypialni Dona Corneo, każdy zdejmie swoje przebranie. Po rozmowie
wejdź na dywan, a Don otworzy zapadnię.
Kiedy spadniesz do kanałów, upewnij się, że Tifie i Aeris nic się nie stało. Po
chwili pojawi się kolejny boss - Aps.
Aps:
HP: 1800 |
MP: 0 |
Exp: 240 |
AP: 22 |
Gil: 0 |
Aps co jakiś czas używa ataku Sewer Tsunami - olbrzymią falę, która zadaje obrażenia
nie tylko twojej drużynie, ale również sobie samemu. Atak jego językiem powoduje stan
Sadness. Twoim najpotężniejszym atakiem będzie Cross-Slash. Dodatkowo możesz użyć na
Cloudzie Hyper, co spowoduje stan Fury, dzięki któremu wskaźnik Limitu będzie się
szybciej napełniał. Kontynuuj walkę używając magii i Limitów, aż Aps padnie. Po
jego pokonaniu otrzymasz Ether.
Podnieś Potion leżący po lewej stronie ekranu. Udaj się do otwartej kraty w prawym
górnym rogu pomieszczenia zabierając po drodze Steal
Materia. Wejdź po drabinie na górę. Wejdź do
najbliższego wagonu i wyjdź z drugiej strony. Przeszukaj beczkę (Hi-Potion). Wróć do
wejścia do kanałów i wejdź po drabinie na wagon i podnieś kolejny Hi-Potion. Przejdź
na kolejny wagon i skręć w lewo na przewróconym słupie i przeszukaj beczkę w lewym
górnym rogu (Echo Screen). Przejdź przez dziurę pomiędzy dwoma wagonami, wejdź do
wagonu po prawo i zabierz Potion. Wyjdź przez drugi koniec i wdrap się na następny
wagon, przejdź na następny, zejdź na dół i wejdź do następnego wagonu. Wyjdź na
jego drugim końcu i podnieś kolejny Potion. Przejdź do dalszej części złomowiska.
Przejdź pod podniesionym wagonem, skręć w lewo, a następnie w dół i zabierz Potion.
Udaj się do środka planszy i wejdź do najbliższej lokomotywy. Teraz wejdź do drugiej,
znajdującej się kawałek dalej. Wejdź na przylegający wagon i zabierz Hi-Potion.
Wskocz na drugą lokomotywę, skręć w lewo i po kolejnych wagonach przejdź do końca
złomowiska. Na końcu zejdź po drabinie i udaj się do słupa podtrzymującego płytę.
Wejdź na samą górę i na końcu pogadaj z Barretem. Czeka cię teraz walka z Reno z
organizacji Turks.
Reno:
HP: 1000 |
MP: 0 |
Exp: 290 |
AP: 22 |
Gil: 500 |
Używaj na niego wszystkich swoich najpotężniejszych ataków. Reno co jakiś czas użyje
ataku Piramid, który więzi jednego z twoich towarzyszy w krystalicznej piramidzie i
automatycznie eliminuje go z walki. Kiedy to nastąpi, szybko zaatakuj piramidę fizycznym
atakiem. Po skończonej walce dostaniesz Ether.
Pogadaj z Tifą i zbadaj panel kontrolny. Przyleci Reno helikopterem i powie, że każda
próba skończy się wybuchem. W helikopterze znajduje się porwana Aeris. Pogadaj z
Barretem i złap się kabla, aby uciec. Z parku w Sektorze 6 udaj się w stronę Slumsów
Sektora 5, do czasu kiedy Barret i Tifa do ciebie dołączą. Wróć do parku i zabierz Sense Materia. Udaj się do domu Aeris i po
rozmowie z Elmyrą, idź do Wall Marketu. Skieruj się do sklepu z bronią i pogadaj z
kolesiem po lewej stronie. Kup od niego Batteries (Baterie) za 300 Gil. Idź w stronę
posiadłości Don Corneo i za dziećmi skręć w lewo. Wdrap się po kablu na górę muru.
Na górze przeskocz w lewo, przejdź pod kablem, skocz na prawą stronę i umieść
pierwszą baterię w pojemniku, aby uruchomić śmigło. Skocz do góry, przejdź po
śmigle, przeskocz na lewo na tory i umieść drugą baterię, aby uruchomić bramę.
Przejdź przez nią, wdrap się na górę po kablu i wskocz na ruchomą belkę, przejdź
po rurze do następnego ekranu i wejdź po kablu po lewej. Zejdź na dół i umieść
ostatnią baterię - dostaniesz Ether. Zejdź na dół rurą po lewej, znów przeskocz na
ruchomą belkę i wejdź na krawędź nad baterią. Stąd wdrap się na górę po kablu i
przejdź po rurze do Siedziby Shinry.
Masz do wyboru dwie ścieżki prowadzące na górę budynku. Pierwszy jest pomysłem
Barreta - Szybkie wejście drzwiami frontowymi, czeka cię walka w lobby i sporo walk w
windzie podczas jazdy na 59 piętro. Drugi jest pomysłem Tify - Ciche wejście od tyłu i
wycieczka po schodach. Droga jest cholernie długa, ale w jej połowie znajdziesz Elixir.
Niezależnie który sposób wybierzesz, dotrzesz na piętro 59. Podejdź do strażnika
pilnującego windy i zabij go, aby uzyskać Keycard 60. Wejdź do windy, zbadaj panel
kontrolny i pojedź na 60 piętro. Udaj się do pokoju po lewej i drużyna się rozdzieli.
Twoim zadaniem jest przejście niezauważonym obok strażników, a następnie dawanie
sygnałów o czystej drodze pozostałym. Jeśli zostaniesz złapany czeka cię walka i
będziesz musiał zacząć całą zabawę od nowa. Kiedy przedostaniesz się na drugą
stronę wejdź po schodach na 61 piętro. Tutaj pogadaj z pracownikami łażącymi
dookoła pomieszczenia. Jeden z nich spyta co tu robisz. Odpowiedz milczeniem, a da ci
Keycard 62. Teraz udaj się na kolejne piętro. Idź do biura Majora w lewej części
piętra i porozmawiaj z Majorem Domino. Obieca ci, że jeśli odgadniesz jego hasło, to
da ci Keycard 65. Dodatkowo jeśli zrobisz to podczas pierwszej próby da ci dodatkowy
prezent. Porozmawiaj z Hartem - zastępcą Majora, który stoi przed drzwiami do biura. Za
pewną ilość pieniędzy udzieli ci trzech wskazówek. Powie ci, że w każdej z czterech
naukowych bibliotek znajduje się jedna książka z innej biblioteki, a litery na nich
będą częściami hasła. Przeczytaj tabliczkę koło drzwi każdej biblioteki i
przeczytaj tytuły wszystkich książek. Sprawdź numer na książce i wybierz
odpowiadającą temu numerowi literę z tytułu. Kiedy zdobędziesz wszystkie cztery
liter, udaj się do biura Majora i powiedz mu swoje hasło. Jeśli odpowiedziałeś
poprawnie dostaniesz Keycard 65, a jeśli zrobiłeś to w pierwszej próbie, to otrzymasz Elemental Materia. Teraz udaj się na kolejne
piętro. Wejdź do pokoju w lewym dolnym rogu piętra i uruchom komputer. Dostaniesz
możliwość otwarcia trzech drzwi. Wyjdź z pomieszczenia i okrąż pomieszczenie wbrew
ruchowi wskazówek zegara, dopóki drzwi nie staną ci na drodze. Otwórz je i podejdź do
lewych drzwi w dolnej części korytarza. Otwórz je i wejdź do pokoju po lewo, gdzie
znajdziesz A Coupon (Kupon A). Wejdź do szybu wentylacyjnego, przeczołgaj się i na
rozwidleniu skręć w górę ekranu. Zejdź na dół i zabierz B Coupon (Kupon B). Wyjdź
na korytarz i otwórz lewe drzwi. Następnie wejdź do pokoju z C Coupon (Kupon C). Wróć
szybem wentylacyjnym do pomieszczenia z komputerem i wymień kupony na: Star Pendant, Four
Slots oraz All Materia. Teraz
możesz udać się na 64 piętro. W pokoju po lewej stronie piętra znajduje się pokój
wypoczynkowy, gdzie możesz odpocząć i zapisać stan gry. Zbadaj automat w lewym górnym
rogu głównej sali gimnastycznej i spróbuj kupić Specjalny Napój za 250 Gil. Nic nie
wypadnie, ale zostaniesz wynagrodzony w późniejszej części gry. W szatni przeszukaj
wszystkie szafki. Znajdziesz w nich Ether i Phoenix Down. Teraz idź na kolejne piętro.
Keycard do następnego piętra znajduje się w skrzyni przy schodach. W pozostałych
znajdują się części mapy Midgar. Jednak tylko jedna skrzynia jest otwarta. Zabierz z
niej fragment i umieść go w wolnym miejscu na modelu w sali na środku piętra. To
otworzy kolejną skrzynię. Umieść wszystkie znalezione części, a otworzy się
skrzynia przy schodach, w której znajdziesz Keycard 66. Wejdź piętro wyżej. Udaj się
do łazienki w lewym górnym rogu piętra i wejdź do kabiny. Wejdź po toalecie do szybu
wentylacyjnego i przeczołgaj się na drugą stronę. Znajdziesz się nad salą
konferencyjną. Kiedy posiedzenie się zakończy, wróć na dół i idź za Hojo na
następne piętro. Idź za Hojo do ogromnego pomieszczenia w lewej części piętra i
posłuchaj jego instrukcji. Otwórz skrzynię w prawym górnym rogu (znajdziesz Poison Materia) i wjedź windą piętro
wyżej. Po krótkiej scence czeka cię kolejna walka z bossem.
Sample: H0512:
HP: 300 |
MP: 48 |
Exp: 10 |
AP: 1 |
Gil: 10 |
Ten potwór może swoimi atakami wywołać truciznę (Posion), więc jeśli zdobyłeś na
63 piętrze Star Pendant, to upewnij się, że masz go na sobie. Dodatkowo jeśli
zdobyłeś Poison Materia i Elemental Materia, to umieść je w podwójnym slocie w
pancerzu. Główny korpus znajduje się za jego trzema przeciwnikami, których może
wskrzesić, więc najlepiej je ignorować. W tej walce używaj jak najwięcej czarów,
Barretem możesz normalnie strzelać (ma broń dalekiego zasięgu) i oczywiście kiedy
tylko możesz, używaj Limitów. Nie ma sensu używać Antidotum, ponieważ po krótkim
czasie znowu zostaniesz otruty. Po prostu dbaj o to, aby punkty życia nie zeszły ci za
nisko i kontynuuj ataki. Po skończonej walce otrzymasz Talisman.
Zabierz Enemy Skill Materia,
która wpadła do kontenera. Następnie wejdź po schodkach do kabiny zabierając po
drodze 2xPotion i pogadaj z asystentem Hoja. Dostaniesz od niego Keycard 68. Kiedy
ucieknie, biegnij za nim i zabierz kolejne 2xPotion. Idź do schodów i zejdź na piętro
66, gdzie w windzie czekają na ciebie twoi przyjaciele. Do windy dołączą członkowie
Turks i zabiorą was przed oblicze Prezydenta Shinry. Po spotkaniu zostaniecie
odprowadzeni do celi.
Podejdź do drzwi celi i spytaj się co się dzieje z innymi. Następnie idź spać. Kiedy
się obudzisz twoja cela będzie otwarta. Wyjdź z niej i obejrzyj ciało strażnika.
Obudź Tifę, wyjdź za nią z celi i porozmawiaj z nią. Uwolnij pozostałych członków
drużyny i spotkaj się z Redem XIII w ogromnym pomieszczeniu w lewej części piętra.
Idź śladami krwi na 70 piętro i podejdź do biurka prezydenta. Po scence udaj się do
drzwi na górze ekranu. Drużyna się rozdzieli. Oddaj wszystkie materie i uzbrój w nie
Barreta, Reda XIII i Aeris. Skieruj się do windy, gdzie czeka cię walka z bossem.
Hundred Gunner + Heli Gunner:
Hundred Gunner |
HP: 1600 |
MP: 0 |
Exp: 330 |
AP: 33 |
Gil: 300 |
Heli Gunner |
HP: 1000 |
MP: 0 |
Exp: 250 |
AP: 25 |
Gil: 200 |
Obaj przeciwnicy są słabi przeciwko błyskawicy. Wyposaż jak najwięcej osób w materie
oparte na błyskawicy. W czasie tej walki przydatne będą ataki Barreta, magia i Limity.
Heli Gunner może spowodować takie stany jak Sleep i Poison. Szczególnie przydatny w
czasie tej walki będzie Limit Aeris, który leczy wszystkich członków drużyny. Po
skończonej walce otrzymasz Mythril Armlet.
Rufus + Dark Nation:
Rufus |
HP: 500 |
MP: 0 |
Exp: 240 |
AP: 35 |
Gil: 400 |
Dark Nation |
HP: 140 |
MP: 80 |
Exp: 150 |
AP: 15 |
Gil: 100 |
Teraz oddaj wszystkie materie Cloudowi, wyposaż go w Talisman, umieść materie Lighting
+ Elemental w podwójnym slocie w pancerzu, Restore w pojedynczym, a także umieść w
podwójnym slocie Poison + All. Najpierw pozbądź się pantery. Jeśli przed śmiercią
zdążyła rzucić czar Barrier na Rufusa, to wal w niego magią ile się da. Od czasu do
czasu lecz Clouda. Kiedy zjedziesz mu dostatecznie dużo HP, Rufus ucieknie swoim
helikopterem, a ty otrzymasz Protect Vest i Guard Source.
Po walce zejdź na 69 piętro, gdzie spotkasz Tifę i skieruj się do drzwi wyjściowych.
Czeka cię teraz krótka przejażdżka na motorze, podczas której musisz ochraniać
swoich przyjaciół jadących ciężarówką przed kilkoma natrętnymi strażnikami na
motorach. Kiedy dojedziesz do końca autostrady czeka cię kolejna walka.
Motor Ball:
HP: 2600 |
MP: 120 |
Exp: 440 |
AP: 45 |
Gil: 350 |
Większość jego ataków oparta jest na ogniu, więc umieść w pancerzu jednego z
członków drużyny Fire + Elemental w podwójnym slocie. Umieść także kombinację
Restore + All tak wielu osobom jak się da. Umieść również materie Lighting. Motor
Ball jest słaby przeciwko atakom opartym na błyskawicy, więc używaj tego czaru tak
często, jak tylko możesz, pozostałymi korzystaj ze swoich najmocniejszych ataków oraz
oczywiście Limitów. Co jakiś czas lecz swoją drużynę. Po skończonej walce otrzymasz
Star Pendant.
Porozmawiaj ze wszystkimi członkami drużyny i wyrusz w świat. Żegnaj Midgar.
|
|
Wyląduj w południowej części
wyspy i udaj się górami na północ. Mniej więcej w połowie drogi Yuffie zatrzyma cię
i ostrzeże o niebezpieczeństwie przed wami. Za nim zdążysz zareagować, zostaniesz
otoczony przez żołnierzy Shinry i będziesz musiał stoczyć z nimi walkę używając
tylko ataków fizycznych i przedmiotów. Po walce poznasz tego powód: otórz Yuffie
ukradła ci wszystkie materie. Wyposaż się w swoje najlepsze bronie i pancerze. Udaj
się jak najszybciej do miasta położonego na północnym krańcu wyspy. Kiedy
przybędziesz do Wutai zobaczysz uciekającą Yuffie. Porozmawiaj z osobą stojącą obok
ścieżki w lewym górnym rogu miasteczka, a zostaniesz poinformowany, abyś poszukał
Lorda Godo. Przejdź do następnego ekranu i wejdź do domu Godo po prawej stronie.
Możesz tu odpocząć za darmo w pokoju dla gości. Odsłoń kurtynę w lewym dolnym rogu
i otwórz skrzynię po drugiej stronie tajemnego przejścia - znajdziesz Magic Shuriken.
Idź korytarzem w prawo, wejdź do dolnego pokoju i obejrzyj ścianę w lewym dolnym rogu
pomieszczenia. Otwórz skrzynię na końcu przejścia - znajdziesz Hairpin. Wejdź do
górnego pokoju i porozmawiaj z Lordem Godo do czasu, aż Yuffie się pokaże i ucieknie.
Wróć do miasta i skieruj się do Turtle's Paradise. Porozmawiaj z Turkami, wyjdź na
zewnątrz i wejdź do sklepu z przedmiotami w górnym lewym rogu. Kiedy otworzysz
skrzynię i znajdziesz w niej MP Absorb Materia, pojawi się Yuffie i ukradnie ci ją. Udaj się do domu starego
mężczyzny w prawym dolnym rogu i odsłoń parawan odsłaniając w ten sposób Yuffie,
która znowu ucieknie. Wyjdź stąd, udaj się pod Turtle's Paradise i odszukaj
poruszający się dzban. Yuffie zostanie wreszcie złapana i odprowadzi cię do swojego
domu, gdzie trzyma wszystkie materie. Idź za nią do kolejnego pokoju i pociągnij
dźwignię na panelu na końcu pokoju. Twoi przyjaciele zostaną uwięzieni, a Yuffie
znowu ucieknie. Pociągnij dźwignię drugi raz, aby uwolnić swoich towarzyszy i udaj
się na ekran z domem Lorda Godo. Przejdź przez otwartą bramę po lewej stronie i uderz
w gong, aby otworzyć sekretne drzwi. Przejdź przez, a będziesz świadkiem jak Yuffie i
Elena z Turksów zostają porwane przez Dona Corneo. Otwórz skrzynię po prawej stronie -
znajdziesz Swift Bolt oraz skrzynię po lewej - znajdziesz Elixir. Teraz biegnij po
schodach za Donem Corneo. Pokoonaj odział żołnierzy, wyjdź na zewnątrz, porozmawiaj z
Reno i udaj się na statuę Da-chao, która znajduje się na końcu ścieżki w prawym
górnym rogu głównej części miasta. Idź ścieżką, która prowadzi na lewe ramię
głównej figury, skręć w lewo za głową i pójdź dolną ścieżką. Znajdziesz tu
Corneo i jego zakładniczki. Po chwili pojawi się latający potwór.
Rapps:
HP: 6000 |
MP: 300 |
Exp: 3200 |
AP: 33 |
Gil: 20000 |
Jest to naprawdę groźny przeciwnik. Atakuje bardzo silnymi atakami fizycznymi oraz
czarem Aero3, który może odebrać nawet do 1500 HP jednej postaci. Przed walką dołącz
do drużyny dwie postacie, które mają najwięcej HP. Wyposaż ich w najlepsze bronie i
pancerze. Cloudowi daj Fury Ring, który będzie dzięki temu atakował, kiedy tylko
będzie miał pełny wskaźnik czasu (pozostali będą go leczyć przedmiotami, kiedy
zajdzie potrzeba). Jak tylko będziesz mógł używaj Limitów, które będą bez
wątpienia twoimi najsilniejszymi atakami. Po walce otrzymasz Peace Ring.
Po walce Yuffie odda ci wszystkie materie i z powrotem przyłączy się do drużyny.
Wróć do miasta, przejdź na ekran przed domem Lorda Godo, upewnij się, że Yuffie jest
w twojej drużynie i przygotuj ją do walki jeden na jednego. Następnie wejdź do
ogromnego budynku przed tobą.
Pagoda Pięciu Potężnych Bogów - uwagi dotyczące każdej
walki:
Tutaj czeka na Yuffie pięć solowych walk. Ponieważ Bogowie są podatni na stany Slow i
Stop, wyposaż broń Yuffie w kombinację Time + Added Effect. Wyposaż ją również w
materie Deathblow, Counter Attack oraz Poison, Enemy Skill (wyposażoną w Big Guard,
Magic Hammer i White Wind - jeśli zdobyłeś), a resztę miejsca wypełnij materiami HP
Plus. Walkę rozpocznij od rzucenia Big Guard (stany Haste, Barrier, MBarrier. Następnie
użyj Magic Hammer, który odbierze im MP. Po ich ataku Yuffie będzie kontrować i
spowoduje stan Slow (lub Stop). Rzuć na przeciwnika czar Bio, pilnuj stanu swojego HP
(X-Potion lub White Wind) i dalej atakuj fizycznymi atakami.
Gorkii:
HP: 3000 |
MP: 150 |
Exp: 1500 |
AP: 50 |
Gil: 0 |
Gorkii może rzucić czar Demi2, więc wyposaż swój pancerz w kombinację Gravity +
Elemental. Może również rzucić na siebie czar Reflect, a jeśli to się stanie pomiń
rzucenie Enemy Skilla Magic Hammer i od razu przejdź do ataków fizycznych. Po walce
otrzymasz X-Potion.
Shake:
HP: 4000 |
MP: 180 |
Exp: 2200 |
AP: 50 |
Gil: 0 |
Ten przeciwnik jest dodatkowo podatny na paraliż. Rzuć na niego ten czar i atakuj
fizycznymi atakami. Po walce otrzymasz Turbo Ether.
Chekov:
HP: 5000 |
MP: 210 |
Exp: 2900 |
AP: 50 |
Gil: 0 |
Może na ciebie rzucić czar Paralysis, więc przed walką wyposaż się w Jem Ring.
Dzięki temu nie będzie miała na ciebie żadnego sposobu, a ty po prostu dokończ
walkę. Po walce otrzymasz Ice Ring.
Staniv:
HP: 6000 |
MP: 240 |
Exp: 3600 |
AP: 50 |
Gil: 0 |
Staniv posiada specjalny atak War Cry, który powoduje stan Sadness. Przed walką wyposaż
się w Peace Ring i spokojnie skończ ze Stanivem. Po walce otrzymasz Elixir.
Godo:
HP: 6000 |
MP: 240 |
Exp:5000 |
AP: 60 |
Gil: 40000 |
Jest to jedyny przeciwnik w tej wieży, który może sprawić większy problem. Ma on trzy
twarze, które preferują różny styl walki. Czerwona może rzucać Trine Enemy Skill i
dzierży miecz, który może zadać naprawdę spore obrażenia. Biała może rzucać czary
Bio2, Demi3 i czary wysysające twoje HP. Żółta może rzucać czary Sleepel i Cure2.
Przed walką wyposaż się w Headband oraz kombinację materii w pancerzu Elemental + to
czego się najbardziej boisz (prawdopodobnie Gravity). Godo ma bardzo dużo MP, więc
odbieranie mu MP trochę potrwa (jednak po koniec walki przekonasz się, że było warto).
Co jakiś czas rzucaj: Big Guard, aby odnowić bariery; White Wind (lub X-Potion), aby
odnowić stan HP oraz Magic Hammer. Poza tym używaj Limitów tak często jak tylko
będziesz mógł. Kiedy już odwalisz całą najcięższą robotę, Godo będzie w stanie
Slow, a jego jedynym atakiem będzie miecz. Teraz już tylko spokojnie dokończ walkę.
Otrzymasz All Creation - Limit Break 4 poziomu dla Yuffie.
Kiedy już przejdziesz cały test, Godo weźmie Yuffie na prywatną rozmowę i wręczy jej
Leviathan Materia. Udaj się
również do Cat's House pod domem Yuffie i wejdź po schodach. W skrzyni znajdziesz HP Absorb Materia. Możesz jeszcze zrobić
jakieś zakupy, a kiedy już skończysz, wyjdź z miasta i wróć do Tiny Bronco.
|
|
Udaj się do świątyni w kształcie
piramidy znajdującej się w środku lasu i wejdź po schodach do ołtarza. Kiedy Tseng da
ci Keystone, umieść go na środku ołtarza, a zostaniesz przeniesiony do Świątyni.
Kiedy jakiś dziwny stwór przywoła cię, udaj się za nim do jego komnat. Droga przez
ten obszar jest dosyć skomplikowana. Skręć w prawo, wejdź po schodach, skręć w lewo,
później w prawo i schodami na dół, następnie przez bramę, na dół po winorośli i w
prawo pod długimi schodami. Otwórz skrzynię, w której znajdziesz Trident. Skręć w
prawo, wejdź po winorośli na górę, skręć w lewo, wejdź na górę po schodach i
skorzystaj z kolejnej winorośli. Podnieś Mind Source, zejdź po schodach i wejdź do
komnat stworka. Otwórz skrzynię, w której znajdziesz Silver Rifle i wyjdź. Wróć
schodami na górę, zejdź po winorośli i przejdź przez bramę. Podnieś Turbo Ether,
zejdź długimi schodami, przejdź przez następną bramę, zejdź po schodach, skręć w
lewo za filarem i zejdź po winorośli na dół. Otwórz skrzynię, w której znajdziesz
Rocket Punch i zwróć uwagę na korytarz, w którym zniknął kolejny stworek. Zejdź na
dół po schodach, skręć w prawo, wejdź po winorośli, wejdź po schodach, przejdź
przez kolejną bramę, zejdź po schodach, wejdź po winorośli, skręć w lewo i podnieś
Luck Plus Materia. Wróć teraz
do korytarza, w którym zniknął Starożytny i wejdź do środka. Idź w prawo kryjąc
się we wnękach przed kamieniami, aż dojdziesz do baseniku na środku komnaty. Zabierz Morph Materia i idź dalej w prawo, aby
zlikwidować pułapkę, a następnie pójdź z Aeris z powrotem do baseniku. Skręć w
prawo, a dojdziesz do pomieszczenia wyglądającego jak olbrzymi zegar hamowany przez
Strażnika Czasu. Poruszając ramionami zegara będziesz mógł utworzyć drogę do
kolejnych pokoi. Zacznij od dotknięcia drugiej wskazówki, a zostaniesz zrzucony do
komnaty poniżej. Pokonaj dwa Starożytne Smoki i otwórz skrzynię, w której znajdziesz
Nail Bat. Opuść to pomieszczenie, a znajdziesz się z powrotem w pierwszym obszarze.
Wróć do zegara i sprawdź pokoje pod wszystkimi liczbami poza VI i XII. W środku
znajdziesz:
I |
skrzynia zawierająca przeciwników (Jemnezmy + 2x
Toxic Frog) |
II |
ślepy zaułek |
III |
skrzynia zawierająca przeciwników (2x 8 Eyes) |
IIII |
skrzynia zawierająca Princess Guard |
V |
skrzynia zawierająca Ribbon |
VII |
skrzynia zawierająca Trumpet Shell |
VIII |
skrzynia zawierająca Megalixir |
IX |
ślepy zaułek |
X |
pułapka z toczącym się kamieniem |
XI |
ślepy zaułek |
Kiedy skończysz badanie pomieszczeń, udaj się
do pokoju z liczbą VI. Trafisz do pomieszczenia z mnogą ilością jaskiń i jednym
Starożytnym, który posiada klucz do drzwi. Niestety nie odda ci go on po dobroci, tylko
będziesz musiał go złapać podczas zabawy w chowanego. Musisz po prostu wchodzić za
nim do jaskiń i patrzyć gdzie wychodzisz. Następnie, jeśli Starożytny wejdzie do
znanej ci pary jaskiń, po prostu wejdź do drugiej, a zdobędziesz klucz. Następnie
otwórz drzwi nowo zdobytym kluczem. Otwórz skrzynię na najniższym poziomie, w której
znajdziesz Work Glove. Wejdź na najwyższy poziom i wejdź do wewnętrznego sanktuarium.
Idź w prawo, gdzie na samym końcu czeka cię kolejna walka. Tym razem będzie to
Czerwony Smok.
Red Dragon:
HP: 6800 |
MP: 300 |
Exp: 3500 |
AP: 200 |
Gil: 1000 |
Bestia atakuje atakami fizycznymi oraz opartymi na żywiole ognia. Wyposaż pancerz w
kombinację Fire + Elemental, a drugą postać wyposaż w Fire Ringa. Walkę rozpocznij od
rzucenia czaru Regen na całą drużynę (jeśli osiągnąłeś odpowiedni poziom
materii). Na smoka rzuć czar Slow (lub Seal Evil, aby go sparaliżować) i rzucaj na
niego czar Bio, aby zadać obrażenia i spowodować stan Poison. Używaj swoich
najmocniejszych Limitów, kiedy tylko będą aktywne i przyzywaj najsilniejsze summony. Po
walce otrzymasz Dragon Armlet.
Podnieś Bahamut Materia i idź
dalej w prawo. Obejrzyj przedmiot unoszący się nad ołtarzem. Teraz wróć do pokoju w
kształcie zegara i pojdź do korytarza z liczbą XII. Udaj się od wyjścia, gdzie czeka
cię kolejna walka.
Demons Gate:
HP: 10000 |
MP: 400 |
Exp: 3800 |
AP: 220 |
Gil: 4000 |
Potwór szybko się porusza i używa ataków raniących wszystkich członków drużyny.
Może również powodować stan Petrify. Wyposaż się w Jem Ring i materię Heal (chyba,
że wolisz używać Softów). Rozpocznij od rzucenia czaru Slow na bestię oraz czaru
Regen na całą drużynę. Przyzwij wszystkie swoje najmocniejsze summony (w tym nowo
zdobytego Bahamuta), atakuj atakami fizycznymi oraz używaj Limitów, kiedy tylko
będziesz mógł i uważaj, aby twoje HP nie spadło za nisko. Po walce otrzymasz Gigas
Armlet.
Teraz nastąpi dosyć długa scenka, po której zostaniesz przeniesiony do Gongagi.
|
|