Final Fantasy Unofficial Site


 

 

MIDGAR - KALM - MYTHRIL MINES - JUNON HARBOR - SHINRA CARGO SHIP & COSTA DEL SOL
MT. COREL - GOLD SAUCER - ŚPIĄCY GOŚĆ - GONGAGA - COSMO CANYON - NIBELHEIM - ROCKET TOWN
SPRZEDAWCA BRONI - WUTAI - GOLD SAUCER - ŚWIĄTYNIA STAROŻYTNYCH - BONE VILLAGE - FORGOTTEN CITY

 

 

 


Midgar

Kiedy dojedziesz na stację, przeszukaj dwóch leżących na ziemi żołnierzy (2 x Potion), a następnie udaj się za resztą. Podążaj za nimi tak długo, aż dostaniesz się do reaktora. Pogadaj z Biggsem i Jessie, którzy otworzą drzwi. Idź najbliższym korytarzem i otwórz skrzynię znajdującą się naprzeciwko wejścia (Phoenix Down). Pogadaj z Jessie w windzie, wejdź do środka i naciśnij guzik, aby pojechać na dół. Wyjdź i przejdź przez budynek, aż dojdziesz do pomostu robotniczego, gdzie zabierz Potion, które leży obok Jessie. Następnie po drabinkach udaj się do rdzenia. Z pomostu prowadzącego do reaktora zabierz Restore Materia, a następnie podłóż ładunek wybuchowy. Pojawi się Guard Scorpion.

Guard Scorpion:

HP: 800 MP: 0 Exp: 100 AP: 10 Gil: 100


Twoimi najsilniejszymi ataku będą Limity i magiczna błyskawica. Jeśli chcesz mieć małą przewagę, możesz połazić dookoła i powalczyć z leszczami, pozwalając im ciebie zaatakować, aż wskaźnik Limitu wypełni się do końca. Wtedy skończ walkę czarem lub atakiem drugiej postaci. Kiedy rozpocznie się walkę od razu użyj Limitu, a następnie atakuj atakami Barreta i błyskawicą Cloudem. W pewnym momencie Guard Scorpion podniesie ogon. Jeśli zaatakujesz go w tym momencie odda ci bardzo potężnym atakiem laserem z ogona. Wykorzystaj ten moment na uleczenie swojej drużyny. Kiedy opuści ogon, dokończ go. Po jego zniszczeniu dostaniesz Assault Gun.

Po jego pokonaniu masz 10 minut na ucieczkę, za nim wybuchnie bomba. W drodze powrotnej pomóż Jessie, której noga utknęła w pomoście, po czym skieruj się do drzwi. Pogadaj z Jessie i Biggsem, którzy otworzą drzwi. Udaj się do wyjścia i bomba wybuchnie.

Kiedy drużyna się rozdzieli, wejdź po schodach, pogadaj z kwiaciarką i kup kwiatka. Idź za nią na plac i podnieś Potion, które leży obok fontanny. Idź dalej ulicą, a spotkasz oddział żołnierzy. Nieważne czy będziesz walczył czy uciekniesz, Cloud zeskoczy z mostu na pociąg, gdzie spotka się z drużyną. Idź za nimi do wagonu pasażerskiego i pogadaj z każdym po kolei. Kiedy pociąg dojedzie na stację w Sektorze 7, udaj się za drużyną do Slumsów i pogadaj w Barretem przed drzwiami do baru (7th Heaven). Wejdź do środka i porozmawiaj z Tifą (możesz dać jej zakupionego wcześniej kwiatka), a następnie podejdź do drzwi. Kiedy Barret wejdzie do środka, użyj pinballa, aby zjechać do piwnicy i podejdź do Barreta, aby rozpocząć spotkanie. Następnie pojedź na górę i pogadaj z Tifą i Barretem. Za nim udasz się na stację, rozejrzyj się po slumsach i połaź po sklepach. Spotkaj się z drużyną na peronie i wsiądź do pociągu. Kiedy włączy się alarm, przebiegaj przez kolejne wagony, za nim zostaną awaryjnie zamknięte. W pierwszym wagonie pogadaj z facetem w prawym górnym rogu (Phoenix Down), w drugim pogadaj z kolesiem w lewym dolnym rogu (Hi-Potion). W trzecim jeden z pasażerów cię okradnie - złap go i pogadaj, a odzyskasz swój ekwipunek. W czwartym wagonie porozmawiaj z Tifą i wyskoczycie z pociągu. Znajdujesz się teraz w tunelu na zewnątrz Sektoru 4. Idź w górę korytarza, aż dojdziesz do skanerów bezpieczeństwa. Wejdź do szybu wentylacyjnego po lewej i przejdź do Sektoru 4. Po drodze znajdziesz: Ether (pierwszy ekran), Potion (obok posterunku Jessie) oraz Tent (na drodze po prawo od Biggsa). Wdrap się po drabinie, a znajdziesz się w Reaktorze Sektoru 5. Udaj się do rdzenia i podłóż bombę. Teraz uciekaj tą samą drogą co w pierwszym reaktorze. Kiedy dojdziesz do drzwi, zabierz ze skrzyni Ether i podejdź do panelu. Musisz przycisnąć guzik dokładnie w tej samej chwili co Tifa i Barret. Kiedy to zrobisz udaj się do wyjścia. Na swojej drodze spotkasz Prezydenta Shinrę. Po krótkiej gadce czeka cię walka z Air Busterem.

Air Buster:

HP: 1200 MP: 0 Exp: 180 AP: 16 Gil: 150


W tej walce przeciwnik jest przez ciebie otoczony. Staraj się atakować go tylko od tyłu, gdyż zada mu to więcej obrażeń (Trójkąt pozwala pominąć daną postać). Taki atak spowoduje, że Air Buster się odwróci i odda ci potężnym ciosem. Kontynuuj walkę powyższą taktyką. Czar błyskawicy i Limity są szczególnie przydatne. Kiedy Air Buster straci swoją zdolność do obracania, zwycięstwo będzie już blisko. Po jego zniszczeniu otrzymasz Titan Bangle.

Air Buster wybuchnie, a Cloud spadnie w otchłań. Kiedy dojdziesz do siebie porozmawiaj z Aeris do czasu, kiedy przerwie ci Reno z organizacji Turks. Udaj się na dach kościoła. Kiedy Aeris spadnie pomóż jej uciec przed Reno i jego żołnierzami (albo doradź jej walkę, albo żeby uciekała, albo żeby poczekała, a wtedy zrzuć odpowiedni kamień z belek, który przygniecie wrogów). Wyjdź przez dziurę w dachu i skieruj się w stronę Slumsów Sektoru 5. Idź w lewo i przejdź przez Slumsy do domu Aeris, do którego droga znajduje się w prawym górnym rogu. Idź do ogrodu i zabierz Ether i Cover Materia. Wejdź do domku i po rozmowie wejdź na górę i odpocznij. Kiedy się obudzisz, otwórz paczkę stojącą koło drzwi (Potion, Phoenix Down) i przejdź koło pokoju do schodów (nie biegnij). Przejdź przez Slumsy i idź do wejścia do Sektoru 6. Spotkasz tam Aeris. Przejdź przez zniszczony sektor i na pogadaj z Aeris na placyku zabaw. Kiedy zobaczysz Tifę na powozie, udaj się za Aeris do Wall Marketu.

Kiedy przybędziesz do Wall Marketu, pozwiedzaj trochę dzielnicę i połaź po sklepach. Kiedy skończysz, udaj się do Honey Bee Inn (przejście znajduje się w prawym dolnym rogu), pogadaj z kolesiem stojącym na lewo od goryla i spytaj go o Tifę. Powie ci on, że została zabrana do posiadłości Don Corneo. Udaj się tam (cały czas idź na północ) i zagadaj z gorylem. Powie, że do środka mogą wejść tylko kobiety. Przebierz się za dziewczynę*.

*Udaj się do butiku (znajduje się w lewym górnym rogu dolnej części Marketu) i pogadaj z dziewczyną stojącą za ladą. Powie ci, że krawiec jest załamany i całe dni przesiaduje w barze. Udaj się do baru (pierwszy budynek po lewo w górnej części Marketu) i zagadaj z kolesiem siedzącym po prawej stronie pomieszczenia. Powiedz, że chcesz coś co wygląda czysto, a zrobi ci Cotton Dress. Poproś o coś miękiego i świecącego, a zrobi ci Satin Dress. Powiedz, że chcesz coś miękiego i błyszczącego, a zrobi ci Silk Dress. Wróć do butiku i porozmawiaj z właścicielką, a dostaniesz to co zamówiłeś i wyśle cię do znajomego w siłowni (pierwszy budynek po prawo w górnej części Marketu), który da ci peruke. Udaj się tam i pogadaj z osobą stojącą na środku pokoju i weź udział w konkursie przysiadów. Przegraj, a dostaniesz brudną perukę. Zremisuj, a dostaniesz farbowaną perukę. Wygraj, a dostaniesz blond perukę. Z sukienką i peruką możesz już udać się do posiadłości Don Corneo. Jeśli jednak chcesz mieć pewność, że to ciebie wybierze, możesz "doszlifować" swoje przebranie. Udaj się do sklepu z materią w prawym górnym rogu dolnej części marketu i zagadaj z właścicielem. Poprosi cię on przyniesienie pewnego przedmiotu z hotelu (budynek stojący najbliżej południowej bramy). Prześpij się w nim, weź przedmiot z maszyny i zanieś go do właściciela sklepu z materią. Jeśli zapłaciłeś za niego 50 Gil, dostaniesz Glass Tiara (diadem ze szklanym kamieniem), jeśli zapłaciłeś 100 Gil, dostaniesz Ruby Tiara (diadem z rubinem), a jeśli zapłaciłeś 200 Gil, dostaniesz Diamond Tiara (diadem z diamentem). Udaj się do baru (tam gdzie był właściciel butiku) i wejdź do toalety. Kobieta, która tam siedzi, powie ci, że potrzebuje jakiegoś leku. Idź do kawiarni (budynek pomiędzy Butikiem i Sklepem z Materią) i zamów cokolwiek za 70 Gil. Zjedz i powiedz, że było w porządku (All right), a da ci receptę. Idź do apteki (następny budynek na południe) i pokaż sprzedawcy receptę. Możesz ją wymienić na Disinfectant (środek dezynfekujący), Deodorant (środek odwadniający) lub Digestive (środek przeczyszczjący). Zanieś wybrany lek do kobiety w toalecie. Jeśli dasz jej Disinfectant dostaniesz Cologne (zwykłe perfumy), jeśli dasz jej Deodorant dostniesz Flower Cologne (perfumy o zapachu kwiatów), a jeśli dasz jej Digestive dostaniesz Sexy Cologne (perrfumy o seksownym zapachu). Teraz pogadaj z kolesiem, który stoi w lewym dolnym rogu dolnej części Marketu, obok przejścia do Honey Bee Inn. Da ci on Member's Card (kartę członkowską). Następnie udaj się do Honey Bee Inn, okaż Member's Card gorylowi i wejdź do środka. Możesz podsłuchać lub podejrzeć, co się dzieje w zajętych pokojach, a następnie wybierz jeden z wolnych. Porozmawiaj ze swoim duchem. Jeśli wybrałeś Group Room, to zagadaj z Mukki, a da ci ona Bikini Briefs (kostium kąpielowy). Jeśli wybrałeś pokój &$#%, pogadaj przed wyjściem z kobietą przebraną za pszczołę, a da ci Lingerie (damską bieliznę). Teraz udaj się do górnego pokoju, pogadaj z panienką siedzącą po lewej i poproś ją o zrobienie ci makijażu. Teraz udaj się do butiku i przebierz się w przymierzalni.

Kiedy Aeris też się przebierze, udaj się do posiadłości Dona Corneo. Pogadaj jeszcze raz z gorylem, a tym razem was wpuści. Wejdź po schodach, a następnie wejdź w drzwi po lewej stronie. Jest to pokój tortur, a pod ścianą stoi Tifa. Pogadaj z nią, zabierz Ether, wejdź po schodach i do środkowych drzwi. Jeśli Don Corneo wybierze ciebie, od razu zostaniesz przeniesiony do jego sypialni. Jeśli nie - trafisz do pokoju z jego sługusami. Pogadaj z ich szefem, żeby zdjąć przebranie. Pokonaj ich i wybiegnij z pokoju. Jeśli Aeris została wybrana, to Tifę spotkasz w holu. Jeśli Tifa została wybrana, to znajdziesz Aeris w pokoju tortur w łapach jednego z sługusów. Kiedy już cała trójka będzie w sypialni Dona Corneo, każdy zdejmie swoje przebranie. Po rozmowie wejdź na dywan, a Don otworzy zapadnię.

Kiedy spadniesz do kanałów, upewnij się, że Tifie i Aeris nic się nie stało. Po chwili pojawi się kolejny boss - Aps.

Aps:

HP: 1800 MP: 0 Exp: 240 AP: 22 Gil: 0


Aps co jakiś czas używa ataku Sewer Tsunami - olbrzymią falę, która zadaje obrażenia nie tylko twojej drużynie, ale również sobie samemu. Atak jego językiem powoduje stan Sadness. Twoim najpotężniejszym atakiem będzie Cross-Slash. Dodatkowo możesz użyć na Cloudzie Hyper, co spowoduje stan Fury, dzięki któremu wskaźnik Limitu będzie się szybciej napełniał. Kontynuuj walkę używając magii i Limitów, aż Aps padnie. Po jego pokonaniu otrzymasz Ether.

Podnieś Potion leżący po lewej stronie ekranu. Udaj się do otwartej kraty w prawym górnym rogu pomieszczenia zabierając po drodze
Steal Materia. Wejdź po drabinie na górę. Wejdź do najbliższego wagonu i wyjdź z drugiej strony. Przeszukaj beczkę (Hi-Potion). Wróć do wejścia do kanałów i wejdź po drabinie na wagon i podnieś kolejny Hi-Potion. Przejdź na kolejny wagon i skręć w lewo na przewróconym słupie i przeszukaj beczkę w lewym górnym rogu (Echo Screen). Przejdź przez dziurę pomiędzy dwoma wagonami, wejdź do wagonu po prawo i zabierz Potion. Wyjdź przez drugi koniec i wdrap się na następny wagon, przejdź na następny, zejdź na dół i wejdź do następnego wagonu. Wyjdź na jego drugim końcu i podnieś kolejny Potion. Przejdź do dalszej części złomowiska. Przejdź pod podniesionym wagonem, skręć w lewo, a następnie w dół i zabierz Potion. Udaj się do środka planszy i wejdź do najbliższej lokomotywy. Teraz wejdź do drugiej, znajdującej się kawałek dalej. Wejdź na przylegający wagon i zabierz Hi-Potion. Wskocz na drugą lokomotywę, skręć w lewo i po kolejnych wagonach przejdź do końca złomowiska. Na końcu zejdź po drabinie i udaj się do słupa podtrzymującego płytę. Wejdź na samą górę i na końcu pogadaj z Barretem. Czeka cię teraz walka z Reno z organizacji Turks.

Reno:

HP: 1000 MP: 0 Exp: 290 AP: 22 Gil: 500


Używaj na niego wszystkich swoich najpotężniejszych ataków. Reno co jakiś czas użyje ataku Piramid, który więzi jednego z twoich towarzyszy w krystalicznej piramidzie i automatycznie eliminuje go z walki. Kiedy to nastąpi, szybko zaatakuj piramidę fizycznym atakiem. Po skończonej walce dostaniesz Ether.

Pogadaj z Tifą i zbadaj panel kontrolny. Przyleci Reno helikopterem i powie, że każda próba skończy się wybuchem. W helikopterze znajduje się porwana Aeris. Pogadaj z Barretem i złap się kabla, aby uciec. Z parku w Sektorze 6 udaj się w stronę Slumsów Sektora 5, do czasu kiedy Barret i Tifa do ciebie dołączą. Wróć do parku i zabierz
Sense Materia. Udaj się do domu Aeris i po rozmowie z Elmyrą, idź do Wall Marketu. Skieruj się do sklepu z bronią i pogadaj z kolesiem po lewej stronie. Kup od niego Batteries (Baterie) za 300 Gil. Idź w stronę posiadłości Don Corneo i za dziećmi skręć w lewo. Wdrap się po kablu na górę muru. Na górze przeskocz w lewo, przejdź pod kablem, skocz na prawą stronę i umieść pierwszą baterię w pojemniku, aby uruchomić śmigło. Skocz do góry, przejdź po śmigle, przeskocz na lewo na tory i umieść drugą baterię, aby uruchomić bramę. Przejdź przez nią, wdrap się na górę po kablu i wskocz na ruchomą belkę, przejdź po rurze do następnego ekranu i wejdź po kablu po lewej. Zejdź na dół i umieść ostatnią baterię - dostaniesz Ether. Zejdź na dół rurą po lewej, znów przeskocz na ruchomą belkę i wejdź na krawędź nad baterią. Stąd wdrap się na górę po kablu i przejdź po rurze do Siedziby Shinry.

Masz do wyboru dwie ścieżki prowadzące na górę budynku. Pierwszy jest pomysłem Barreta - Szybkie wejście drzwiami frontowymi, czeka cię walka w lobby i sporo walk w windzie podczas jazdy na 59 piętro. Drugi jest pomysłem Tify - Ciche wejście od tyłu i wycieczka po schodach. Droga jest cholernie długa, ale w jej połowie znajdziesz Elixir. Niezależnie który sposób wybierzesz, dotrzesz na piętro 59. Podejdź do strażnika pilnującego windy i zabij go, aby uzyskać Keycard 60. Wejdź do windy, zbadaj panel kontrolny i pojedź na 60 piętro. Udaj się do pokoju po lewej i drużyna się rozdzieli. Twoim zadaniem jest przejście niezauważonym obok strażników, a następnie dawanie sygnałów o czystej drodze pozostałym. Jeśli zostaniesz złapany czeka cię walka i będziesz musiał zacząć całą zabawę od nowa. Kiedy przedostaniesz się na drugą stronę wejdź po schodach na 61 piętro. Tutaj pogadaj z pracownikami łażącymi dookoła pomieszczenia. Jeden z nich spyta co tu robisz. Odpowiedz milczeniem, a da ci Keycard 62. Teraz udaj się na kolejne piętro. Idź do biura Majora w lewej części piętra i porozmawiaj z Majorem Domino. Obieca ci, że jeśli odgadniesz jego hasło, to da ci Keycard 65. Dodatkowo jeśli zrobisz to podczas pierwszej próby da ci dodatkowy prezent. Porozmawiaj z Hartem - zastępcą Majora, który stoi przed drzwiami do biura. Za pewną ilość pieniędzy udzieli ci trzech wskazówek. Powie ci, że w każdej z czterech naukowych bibliotek znajduje się jedna książka z innej biblioteki, a litery na nich będą częściami hasła. Przeczytaj tabliczkę koło drzwi każdej biblioteki i przeczytaj tytuły wszystkich książek. Sprawdź numer na książce i wybierz odpowiadającą temu numerowi literę z tytułu. Kiedy zdobędziesz wszystkie cztery liter, udaj się do biura Majora i powiedz mu swoje hasło. Jeśli odpowiedziałeś poprawnie dostaniesz Keycard 65, a jeśli zrobiłeś to w pierwszej próbie, to otrzymasz
Elemental Materia. Teraz udaj się na kolejne piętro. Wejdź do pokoju w lewym dolnym rogu piętra i uruchom komputer. Dostaniesz możliwość otwarcia trzech drzwi. Wyjdź z pomieszczenia i okrąż pomieszczenie wbrew ruchowi wskazówek zegara, dopóki drzwi nie staną ci na drodze. Otwórz je i podejdź do lewych drzwi w dolnej części korytarza. Otwórz je i wejdź do pokoju po lewo, gdzie znajdziesz A Coupon (Kupon A). Wejdź do szybu wentylacyjnego, przeczołgaj się i na rozwidleniu skręć w górę ekranu. Zejdź na dół i zabierz B Coupon (Kupon B). Wyjdź na korytarz i otwórz lewe drzwi. Następnie wejdź do pokoju z C Coupon (Kupon C). Wróć szybem wentylacyjnym do pomieszczenia z komputerem i wymień kupony na: Star Pendant, Four Slots oraz All Materia. Teraz możesz udać się na 64 piętro. W pokoju po lewej stronie piętra znajduje się pokój wypoczynkowy, gdzie możesz odpocząć i zapisać stan gry. Zbadaj automat w lewym górnym rogu głównej sali gimnastycznej i spróbuj kupić Specjalny Napój za 250 Gil. Nic nie wypadnie, ale zostaniesz wynagrodzony w późniejszej części gry. W szatni przeszukaj wszystkie szafki. Znajdziesz w nich Ether i Phoenix Down. Teraz idź na kolejne piętro. Keycard do następnego piętra znajduje się w skrzyni przy schodach. W pozostałych znajdują się części mapy Midgar. Jednak tylko jedna skrzynia jest otwarta. Zabierz z niej fragment i umieść go w wolnym miejscu na modelu w sali na środku piętra. To otworzy kolejną skrzynię. Umieść wszystkie znalezione części, a otworzy się skrzynia przy schodach, w której znajdziesz Keycard 66. Wejdź piętro wyżej. Udaj się do łazienki w lewym górnym rogu piętra i wejdź do kabiny. Wejdź po toalecie do szybu wentylacyjnego i przeczołgaj się na drugą stronę. Znajdziesz się nad salą konferencyjną. Kiedy posiedzenie się zakończy, wróć na dół i idź za Hojo na następne piętro. Idź za Hojo do ogromnego pomieszczenia w lewej części piętra i posłuchaj jego instrukcji. Otwórz skrzynię w prawym górnym rogu (znajdziesz Poison Materia) i wjedź windą piętro wyżej. Po krótkiej scence czeka cię kolejna walka z bossem.

Sample: H0512:

HP: 300

MP: 48 Exp: 10 AP: 1 Gil: 10


Ten potwór może swoimi atakami wywołać truciznę (Posion), więc jeśli zdobyłeś na 63 piętrze Star Pendant, to upewnij się, że masz go na sobie. Dodatkowo jeśli zdobyłeś Poison Materia i Elemental Materia, to umieść je w podwójnym slocie w pancerzu. Główny korpus znajduje się za jego trzema przeciwnikami, których może wskrzesić, więc najlepiej je ignorować. W tej walce używaj jak najwięcej czarów, Barretem możesz normalnie strzelać (ma broń dalekiego zasięgu) i oczywiście kiedy tylko możesz, używaj Limitów. Nie ma sensu używać Antidotum, ponieważ po krótkim czasie znowu zostaniesz otruty. Po prostu dbaj o to, aby punkty życia nie zeszły ci za nisko i kontynuuj ataki. Po skończonej walce otrzymasz Talisman.

Zabierz
Enemy Skill Materia, która wpadła do kontenera. Następnie wejdź po schodkach do kabiny zabierając po drodze 2xPotion i pogadaj z asystentem Hoja. Dostaniesz od niego Keycard 68. Kiedy ucieknie, biegnij za nim i zabierz kolejne 2xPotion. Idź do schodów i zejdź na piętro 66, gdzie w windzie czekają na ciebie twoi przyjaciele. Do windy dołączą członkowie Turks i zabiorą was przed oblicze Prezydenta Shinry. Po spotkaniu zostaniecie odprowadzeni do celi.

Podejdź do drzwi celi i spytaj się co się dzieje z innymi. Następnie idź spać. Kiedy się obudzisz twoja cela będzie otwarta. Wyjdź z niej i obejrzyj ciało strażnika. Obudź Tifę, wyjdź za nią z celi i porozmawiaj z nią. Uwolnij pozostałych członków drużyny i spotkaj się z Redem XIII w ogromnym pomieszczeniu w lewej części piętra. Idź śladami krwi na 70 piętro i podejdź do biurka prezydenta. Po scence udaj się do drzwi na górze ekranu. Drużyna się rozdzieli. Oddaj wszystkie materie i uzbrój w nie Barreta, Reda XIII i Aeris. Skieruj się do windy, gdzie czeka cię walka z bossem.

Hundred Gunner + Heli Gunner:

Hundred Gunner HP: 1600 MP: 0 Exp: 330 AP: 33 Gil: 300
Heli Gunner HP: 1000 MP: 0 Exp: 250 AP: 25 Gil: 200


Obaj przeciwnicy są słabi przeciwko błyskawicy. Wyposaż jak najwięcej osób w materie oparte na błyskawicy. W czasie tej walki przydatne będą ataki Barreta, magia i Limity. Heli Gunner może spowodować takie stany jak Sleep i Poison. Szczególnie przydatny w czasie tej walki będzie Limit Aeris, który leczy wszystkich członków drużyny. Po skończonej walce otrzymasz Mythril Armlet.

Rufus + Dark Nation:

Rufus HP: 500 MP: 0 Exp: 240 AP: 35 Gil: 400
Dark Nation HP: 140 MP: 80 Exp: 150 AP: 15 Gil: 100


Teraz oddaj wszystkie materie Cloudowi, wyposaż go w Talisman, umieść materie Lighting + Elemental w podwójnym slocie w pancerzu, Restore w pojedynczym, a także umieść w podwójnym slocie Poison + All. Najpierw pozbądź się pantery. Jeśli przed śmiercią zdążyła rzucić czar Barrier na Rufusa, to wal w niego magią ile się da. Od czasu do czasu lecz Clouda. Kiedy zjedziesz mu dostatecznie dużo HP, Rufus ucieknie swoim helikopterem, a ty otrzymasz Protect Vest i Guard Source.

Po walce zejdź na 69 piętro, gdzie spotkasz Tifę i skieruj się do drzwi wyjściowych. Czeka cię teraz krótka przejażdżka na motorze, podczas której musisz ochraniać swoich przyjaciół jadących ciężarówką przed kilkoma natrętnymi strażnikami na motorach. Kiedy dojedziesz do końca autostrady czeka cię kolejna walka.

Motor Ball:

HP: 2600 MP: 120 Exp: 440 AP: 45 Gil: 350


Większość jego ataków oparta jest na ogniu, więc umieść w pancerzu jednego z członków drużyny Fire + Elemental w podwójnym slocie. Umieść także kombinację Restore + All tak wielu osobom jak się da. Umieść również materie Lighting. Motor Ball jest słaby przeciwko atakom opartym na błyskawicy, więc używaj tego czaru tak często, jak tylko możesz, pozostałymi korzystaj ze swoich najmocniejszych ataków oraz oczywiście Limitów. Co jakiś czas lecz swoją drużynę. Po skończonej walce otrzymasz Star Pendant.

Porozmawiaj ze wszystkimi członkami drużyny i wyrusz w świat. Żegnaj Midgar.

 

Kalm

Udaj się do miasta Kalm, które znajduje się na północny wschód od Midgar. Skieruj się do zajazdu i wejdź na piętro. Spotkasz tam swoich towarzyszy, a Cloud rozpocznie historię o Sephirocie:

Kiedy po raz pierwszy przybędziesz do Nibelheimu, możesz trochę połazić po mieście. Odwiedź swój dom, gdzie będziesz mógł opowiedzieć o swojej rodzinie. W domu Tify wejdź na piętro, a potem do jej pokoju i zagraj na pianinie. Spróbuj zapamiętać melodię, gdyż dzięki niej będziesz mógł później zdobyć jej Limit Break 4 poziomu. Kiedy skończysz zwiedzanie, pójdź do zajazdu, porozmawiaj z Sephirothem i połóż się spać. Kiedy się obudzisz porozmawiaj z Sephirothem i wyrusz do reaktora w Nibel. Podążaj ciągle przed siebie, aż dotrzesz do reaktora. Dalej idź za Sephirothem i pomóż mu w oględzinach szkód w rdzeniu. Następnego dnia udaj się do posiadłości Shinry, wejdź na górę po głównych schodach, skręć w prawo i wejdź w tajne drzwi w górnym filarze. Zejdź po schodach do piwnicy i dojdź do tajnej biblioteki na końcu korytarza. Po rozmowie z Sephirothem opuść pomieszczenie. Kiedy się obudzisz, wróć do biblioteki. Sephirotha znajdziesz w ostatnim pomieszczeniu, który po krótkiej scence wyjdzie na zewnątrz. Kiedy wyjdziesz za nim z rezydencji, zastaniesz miasto w płomieniach. Idź na główny plac miasteczka i wejdź do domu Clouda. Następnie skieruj się do rdzenia reaktora w Nibel i wejdź za Sephirothem do sali z Jenovą. Tutaj opowieść się zakończy.

Podejdź do szafy w lewym dolnym rogu i otwórz szafę. W środku znajdziesz Megalixir, którego nie możesz dosięgnąć. Otwieraj szafę kilka razy, aż Cloud w nią kopnie i przedmiot spadnie na ziemię. Spotkaj się z innymi w recepcji. Od Barreta dostaniesz PHS, przez który będziesz mógł się komunikować z innymi na mapie świata oraz na Save Pointach. Porozmawiaj jeszcze z miejscowymi, a dowiesz się, że człowiek ubrany w czarny płaszcz i trzymający w ręku olbrzymi miecz udał się na wschód. Przeszukaj także wszystkie domy i połaź po sklepach.

 

Mythril Mines

Na środku Okolic Grasslands znajdziesz Farmę Chocobo. Wejdź do domu i porozmawiaj z Choco Billem. Powie ci on, że mężczyzna ubrany na zarno przeszedł przez bagna na południowy zachód stąd. Jednak mieszka tam ogromny Midgar Zolom, którego można odpowiednio szybko wyminąć na Chocobosie. Poradzi ci on, abyś kupił jednego od jego syna w stajni. Udaj się tam i pogadaj z Billym. Niestety nie ma on żadnego na sprzedaż i będziesz musiał jednego złapać osobiście. Możesz od niego kupić Chocobo Lure Materia za 2000 Gil. Za nim opuścisz farmę pogadaj z Chocobo znajdującym się w dolnej części zagrody. Po krótkiej "piosence" dostaniesz Choco/Mog Materia. Teraz wyposaż się w Chocobo Lure i udaj się na ślady nóg niedaleko farmy. Połaź trochę po śladach, a po pewnym czasie zaatakuje cię Chocobo razem z dwoma innymi potworami. Zabij potwory nie uszkadzając Chocobo, a będzie on twój. Jeśli masz problemy, żeby zabić potwory zanim Chocobo ucieknie, to kup trochę paszy (Greens) i w czasie walki mu ją rzuć. Mając już zwierzaka przejedź przez bagna unikając ogromnej jaszczurki, a następnie ją wypuść i wejdź do jaskini. Po drodze zobaczysz ciało jednego z Zolomów nabitego na ogromny pal. Skręć w prawo i idź cały czas przed siebie. Po drodze znajdziesz Ether oraz wielką skrzynię zawierającą Tent. Zawróć do miejsca, gdzie była winorośl na ścianie i wejdź po niej na górę. Znajdziesz tu Long Range Materia. Teraz wróć do wyjścia i skręć w lewo. W skrzyni znajdziesz Mind Source. Idź dalej w lewo i w dużej komnacie spotkasz kolesiów z Turks, którzy przez przypadek powiedzą przy tobie, że Sephiroth udał się do Junon. Pójdź górnym korytarzem, zabierz Hi-Potion, otwórz skrzynię i weź z niej Elixir. Teraz wróć do komnaty, gdzie spotkałeś kolesiów z Turks, wejdź po winorośli i wyjdź z jaskini.

Jeśli chcesz, możesz przyłączyć do swojej drużyny Yuffie. Żeby to zrobić połaź trochę po dżungli. Po pewnym czasie powinien cię zaatakować Tajemniczy Ninja. Po wygranej walce zostaniesz przeniesiony na ekran, na którym widzisz leżącego Ninję. Pod żadnym pozorem nie próbuj zapisywać gry. Podejdź do niej i rozpocznij rozmowę. Musi ona wyglądać tak:

"One more time, let's go one more time!" [Not interested]
"You're pretty scared of me, huh!?" [...petrified]
"I'm really gonna leave! REALLY!" [Wait a second!]
"You want me to go with you?" [...That's right]
"All right! I'll go with you!" [...Let's hurry on]

Po skończonej rozmowie dołączy się ona do ciebie. Możesz również udać się do Fortu Condor na południe stąd i wziąć udział w bitwie obronnej jednak nie jest to konieczne do ukończenia gry, więc opiszę to w osobnym dziale. Teraz udaj się na zachód do Junon, które znajduje się nad oceanem i jest ukryte za górą.

 

Junon Harbor

Przejdź obok pierwszego domu, skręć w lewo i zejdź na dół po schodach. Po krótkiej chwili z morza wynurzy się gigantyczny potwór.

Bottomswell:

HP: 2500 MP: 100 Exp: 500 AP: 52 Gil: 1000


Bottomswell atakuje z dużej odległości, więc tylko postacie z bronią o dalekim zasięgu mogą zadać mu duże obrażenia (Barret, Yuffie i osoba wyposażona w materię Long Range). Pozostali najlepiej niech używają magii oraz Limitów. Ponieważ nasz potwór unosi się w powietrzu, więc szczególnie efektowna przeciwko niemu jest magia oparta na wietrze. W broni postaci posiadającej broń dalekiego zasięgu umieść w podwójnym slocie Choco/Mog + Elemental. W pierwszej rundzie od razu rzuć czar Choco/Mog. Bottomswell ma jednego speciala działającego podobnie do piramidy Reno - Bąbel. Więzi postać do końca walki i odbiera jej systematycznie HP. Żeby go zniszczyć musisz zaatakować magicznym atakiem (najlepiej wieloosobową, co uszkodzi przeciwnika i zniszcz bąbel. Pod sam koniec, kiedy Bottomswell będzie już prawie martwy, użyje swojego specjalnego ataku Big Wave, który zadaje naprawdę duże obrażenia. Lepiej więc pilnuj HP swojej drużyny. Po walce dostaniesz Power Wrist.

Teraz czeka cię akcja ratunkowa usta-usta. Cloud będzie wciągał powietrze dziesięć razy, po czym automatycznie je wypuści. Najlepiej dmuchnąć zaraz przed tym jak wskaźnik osiągnie szczyt. Po kilku oddechach Priscilla powinna się obudzić. Udaj się teraz do miasta i podejdź do domu w lewym dolnym rogu miasteczka. Porozmawiaj z kobietą stojącą przed drzwiami, wejdź za nią do środka i odpocznij. Rano wyjdź za Tifą na zewnątrz i wejdź po schodach do domu Priscilli. Dostaniesz od niej
Shiva Materia. Idź za nią na plażę i porozmawiaj z nią. Wejdź do wody, podejdź do dolnej krawędzi ekranu i stań w środku wieży. Zagwiżdż, a delfin wybije cię i powinieneś stanąć na rusztowaniu. Idź w lewo, wespnij się po drabinie i idź na drugą stronę lotniska. Wejdź do szatni (drzwi po lewo od Przywódcy), obejrzyj otwartą szafkę i przebierz się w mundur Shinry. Powtarzaj ruchy marszu i kiedy będziesz już gotowy, rusz za przywódcą na paradę. Zajmij miejsce w paradzie i powtarzaj ruchy innych z rzędu. Producent telewizji przyśle ci jeden z czterech możliwych prezentów (w zależności od oglądalności): Granat (najniższa), 6xPotion, 6xEther albo 5000 Gil (najwyższa). Kiedy inni zostaną zwolnieni, ty zostaniesz zabrany na próbę przed Wojskową Odprawę przy Rufusie. Kiedy już się nauczysz, wyjdź na miasto, gdzie przeszukaj wszystkie domy (można zdobyć wiele ciekawych przedmiotów) i połaź po sklepach. Na końcu udaj się do doków i weź udział w odprawie po koniec Heidegger da ci jakiś prezent (w zależności od humoru Rufusa): Silver Glasses (najgorszy), HP Plus Materia lub Force Stealer (najlepszy). Kiedy zostaniesz zwolniony, wejdź na statek.

 

Shinra Cargo Ship & Costa del Sol

Otwórz skrzynię w lewym dolnym rogu, a uzyskasz Ether. Na skrzyniach pod schodami znajdziesz All Materia, jednak nie możesz jej zabrać dopóki Yuffie (przebrana za żołnierza) nie przesunie się na bok. Porozmawiaj z nią i przeszukaj statek w poszukiwaniu reszty drużyny. Powinieneś znaleźć wszystkich poza Barretem. Teraz wróć do ładowni i porozmawiaj z Aeris. Odnajdź Barreta obok mostku kapitańskiego (wcześniej drogę blokował żołnierz) i porozmawiaj z nim. Po krótkiej chwili zostanie ogłoszony alarm. Spotkaj resztę drużyny na środkowym pokładzie i wybierz swój skład drużyny. Zejdź na dół do ładowni i wejdź do maszynowni. Wespnij się po drabinie po lewej stronie i na końcu drogi otwórz skrzynię. W środku znajdziesz Wind Slash. Zejdź na dół i podejdź do postaci stojącej na końcu sali. Pojawi się Sephiroth i po krótkiej scence czeka cię walka z pierwszym wcieleniem Jenovy.

Jenova-BIRTH:

HP: 4000 MP: 110 Exp: 680 AP: 64 Gil: 800


Najczęstszym atakiem Jenovy jest Tail Laser, który zadaje duże obrażenia całej drużynie. W podwójnym slocie umieść kombinację Restore + All i kiedy tylko stracisz za dużo HP, lecz się. Jenova ma również specjalny atak Stop, który wykluczy jedną z twoich postaci do końca walki. Najczęściej atakuj magią (poza Poison) oraz Limitami. Po walce otrzymasz White Cape.

Podnieś jeszcze
Ifrit Materia i wyjdź z maszynowni. Kiedy statek dopłynie do Costa del Sol, opuść port i wejdź do domu po przeciwnej stronie skąd przyszedłeś. Jeśli masz pieniądze, możesz sobie kupić letnią rezydencję Prezydenta od kolesia w sypialni za 300,000 Gil i używać jej później jako miejsce do odpoczynku. Zejdź po schodach do piwnicy i pozbieraj leżące tu przedmioty. Wyjdź z domu, pozwiedzaj miasto i połaź po sklepach. Udaj się na plażę i popytaj bywalców. Zostaniesz skierowany na zachód w góry Corel. Wyjdź z miasta, podążaj ścieżką skalną i na jej końcu wejdź do jaskini.

 

Mt. Corel

Idź górskim szlakiem przed siebie, aż dojdziesz do Reaktora w Corel. Stąd idź dalej torami kolejowymi, dopóki nie rozdzielą się na górne i dolne przejście. Wybierz górne przejście i kiedy tory się urwą, nic nie rób. W czasie spadania trzymaj lewo i naciskaj kilkakrotnie Kółko. Podczas powrotu na górę zdobędziesz Wizard Staff. Kiedy dojdziesz do końca i zabierz ze skrzyni W-Machine Gun. Wróć do rozwidlenia i pojdź dolnym przejściem. Kiedy tory znowu się urwą, przytrzymaj prawo i naciskaj kilkakrotnie kółko, a będziesz mógł zabrać Star Pendant. Idź dalej i na następnym rozwidleniu idź górnym przejściem z powrotem. Po drodze znajdziesz Turbo Ether. Idź dalej i przeskocz przez urywające się tory. Podnieś Transform Materia. Wróć do rozwidlenia i idź dalej w prawo na górę. Przejdź zakrętem, wejdź do budynku kontrolnego i podnieś most. Wróć na do rozwidlenia na poprzednim ekranie, pójdź na dół, przejdź przez most i skręć na rozwidleniu w lewo. Znajdziesz się w jaskini, z której zabierz Mind Source, Power Source i otwórz skrzynię, w której znajdziesz Tent. Wyjdź na zewnątrz i na rozwidleniu skręć w prawo. Przejdź przez most liniowy. którym dotrzesz do North Corel. Skieruj się na Stację Kolejki Linowej, która znajduje się w lewym dolnym rogu wioski i wsiądź do pociągu, który jedzie do Gold Saucer.

 

Gold Saucer

Kiedy dojedziesz na miejsce, podejdź do bileterki, kup od niej wejściówkę (pojedyncze wejście - 3000 lub dożywotni Złoty Bilet (Gold Ticket) - 30000 Gil i wejdź do środka. Obejrzyj tablicę informacyjną i wskocz do rury prowadzącej na Wonder Square. Spotkasz dziwnego stwora o imieniu Cait Sith, który przepowie ci twoją przyszłość i przyłączy się do twojej drużyny. Jeśli pójdziesz na Speed Square, spotkasz tam Dio - właściciela Gold Suacer, który powie ci, że widział kogoś, kto pasuje do wyglądu Sephirotha, ale nie ma pojęcia gdzie poszedł. Możesz teraz pozwiedzać różne atrakcje (Wonder Square, Speed Square, Chocobo Square). Kiedy skończysz, udaj się na Battle Square, gdzie zostaniesz oskarżony o zabójstwo i wrzucony do pustynnego więzienia w Corel. Przejdź przez bramę prowadzącą na następny ekran i wejdź do opuszczonego domku na środku planszy. Barret opowie swoją historię z dawnych czasów i okaże się, że to jego stary przyjaciel jest winny zabójstwom. Teraz musisz go odnaleźć. Wróć na pierwszy ekran więzienia i wyjdź przez bramę w lewym górnym rogu. Na zewnątrz skręć w prawo, przejdź przez kolejną i idź przed siebie. Przebiegnij przez złomowisko i wyjdź górnym wyjściem. Czeka cię teraz walka z kolejnym bossem - Dyne'em.

Dyne:

HP: 1200 MP: 20 Exp: 600 AP: 55 Gil: 750


Jest to walka Barreta jeden na jednego. Przed walką wyposaż Barreta w Restore Materia, Summon Materie i silne Magic Materie. Kiedy skończysz przygotowania, rozpocznij walkę. Wymieniaj się ciosami z przeciwnikiem i pilnuj stan swojego HP. Kiedy tylko będziesz mógł, użyj Limitu (poza Hammerblow, który nie działa na bossów). Po kilku wymianach ciosów powinieneś wygrać. Po walce otrzymasz Silver Armlet.

Zostaniesz przeniesiony do domu dozorcy więzienia, który w podzięce za rozprawienie się z Dynem, da ci szansę na uwolnienie siebie i przyjaciół. Cloud zostanie odprowadzony przez Ester do pokoju dżokejów w Gold Saucer. Podnieś
Ramuh Materia i weź udział w wyścigach Chocobo. Korzystając ze wskazówek Ester wygraj wyścig, a zostaniesz uwolniony i nagrodzony pojazdem - Buggy i poleci, aby pojechać do Gongagi. Przejedź Buggy'im przez rzekę i zatrzymaj się przy ruinach znajdujących się w dżungli. Wysiądź ze swojego pojazdu i wejdź do ruin.

 

Śpiący Gość (Quest)

Kiedy już dostaniesz Buggy'ego od Dio, pojedź nim do Costa del Sol (WJEDŹ do miasta) i wsiądź na statek powrotny. Kiedy opuścisz Junon, Buggy będzie na Ciebie czekał. Możesz teraz za jego pomocą przepłynąć przez rzekę w północno-wschodniej części tego terenu i dostać się do jaskini. W środku znajdziesz śpiącego na łóżku gościa - kiedy z nim porozmawiasz będzie bredził coś o liczbie walk, liczbie Twoich ucieczek lub o powiązaniu Huge Materii z Master Materią.

Kiedy dwie ostatnie cyfry liczby walk, w których brałeś udział będą się zgadzały z jego bredzeniem, gość się obudzi i da Ci przedmiot. Jeśli dwie ostatnie cyfry są parzyste, da Ci Bolt Ring. Jeśli są nieprzarzyste, da Ci Mythril (to jego musisz zdobyć!!!). Teraz wróć do Junon (WJEDŹ do miasta) i znów za pomocą delfina dostań do górnej części miasta. Wsiądź na statek i kiedy znów będziesz na drugim kontynencie pojedź do ruin znajdujących się w dżungli. Wysiądź ze swojego pojazdu i wejdź do środka.

 

Gongaga (Quest)

Jak tylko wejdziesz do dżungli czeka cię walka z Renem i Rude z organizacji Turks.

Reno + Rude:

Reno HP: 2000 MP: 80 Exp: 600 AP: 60 Gil: 1500
Rude HP: 2000 MP: 135 Exp: 720 AP: 70 Gil: 2000


Obaj przeciwnicy są podatni na stan Sleep, więc wyposaż się w kombinację Materii Seal + All. Obaj używają również silnych ataków opartych na ogniu, więc umieść w pancerzu jednego z członków drużyny w kombinację Fire (lub Ifrit) + Elemental oraz wyposaż drugiego w Fire Ring - osłabi to ataki Turksów. Na początku walki rzuć na obydwu czar Sleepel lub Frog Song i używając co jakiś czas Sense Materii monitoruj ich stan HP. Atakuj magicznymi atakami i summonami, co odbierze im HP, ale nie obudzi. Kiedy będą mieli około 100 HP, użyj jakiegoś potężnego czaru uszkadzającego wszystkich. Dzięki temu po walce otrzymasz dwa przedmioty: Fairy Tale oraz X-Potion.

Po walce skręć w prawo i biegnij cały czas przed siebie, aż dojdziesz do reaktora. Po krótkiej scence podejdź do reaktora w miejscu gdzie stała Scarlet i sięgnij po przedmiot znajdujący się w środku - znajdziesz
Titan Materia. Wróć do rozwidlenia i skręć w lewo. Z dolnej ścieżki zabierz Deathblow Materia i pójdź górną ścieżką. Dojdziesz do wioski Gongaga. Wejdź do zajazdu (budynek w lewym górnym rogu wioski) i otwórz skrzynię w pokoju, a znajdziesz X-Potion. Wejdź również do domku w prawym górnym rogu i zabierz ze skrzyni White M-Phone. Udaj się jeszcze do domu na samym dole wioski, gdzie spotkasz rodziców niejakiego Zacka, który nie wrócił do domu po przystąpieniu do grupy Soldier. Okaże się, że jest to jakiś dawny znajomy Tify (miej ją w drużynie). Połaź jeszcze trochę po sklepach i wyjdź na mapę świata.

 

Cosmo Canyon

Wsiądź w Buggy'ego, jedź dalej na zachód wzdłuż wybrzeża, przepłyń przez rzekę i jedź między górami, aż dojedziesz do miejsca z wielkim teleskopem. Kiedy Buggy się popsuje wejdź tam. Jest to Cosmo Canyon - ojczyzna Reda XIII. Porozmawiaj z gościem przy bramie i udaj się dalej za Redem XIII po schodach znajdujących się po lewej stronie. Na kolejnych piętrach będą tu różne sklepy, z których możesz przy okazji skorzystać i zakupić nowe bronie czy materie. Kiedy skończysz udaj się na samą górę obserwatorium. Porozmawiaj z Bugenhagenem, a następnie poszukaj swoich towarzyszy i zdecyduj, kto do ciebie dołączy w maszynie Bugenhagena. Kiedy to zrobisz, wróć na górę i wejdź do środka laboratorium. Po zakończonej prezentacji spotkaj się ze wszystkimi przy ognisku na głównym placu. Porozmawiaj z każdym po kolei (z Redem XIII na końcu). Następnie idź za Bugenhagenem do zapieczętowanych drzwi, porozmawiaj z nim i wejdź do jaskini. Zejdź po linie na sam dół i udaj się w prawo do Jaskini Gi. Idź dalej korytarzem, wejdź do środka trzeciej jaskini i odłam kawałek dziwnego kamienia, co spowoduje otwarcie sekretnego przejścia. Przejdź nim do następnej planszy, skręć na pierwszym rozwidleniu w lewo, idź powoli do końca (jeżeli będziesz biegł, to poślizgniesz się na jakiejś mazi i wpadniesz na kolce na ścianie) i skręć w dół. Zabierz Added Effect Materia, wróć na poprzednią planszę i na pierwsze rozwidlenie. Skręć na drugim rozwidleniu w lewo, zejdź po schodach na dół i otwórz skrzynię, w której znajdziesz Black M-Phone. Idź dolnym przejściem dalej i otwórz skrzynię na końcu, w której znajdziesz Ether. Wróć na górne przejście i przejdź do następnej planszy. Wejdź w drugą jaskinię po prawej i otwórz skrzynię na końcu korytarza - zdobędziesz X-Potion. Wróć na początek i wejdź do drugiej jaskini po lewej stronie. Na rozwidleniu skręć w lewo i wejdź do jaskini, która znajduje się blisko końca ścieżki. W środku skręć w prawo, gdzie znajdziesz skrzynię zawierającą Fairy Ring. Idź do końca planszy, przejdź przez jaskinię po lewej stronie i otwórz skrzynię, w której znajdziesz Turbo Ether. Następnie przejdź do następnej planszy. Podejdź do środka planszy, gdzie czeka cię walka z kolejnym bossem.

Gi Nattak:

HP: 5500 MP: 200 Exp: 1400 AP: 150 Gil: 3000


Jednego z członków drużyny wyposaż w Fire Ring, a drugiego w kombinację materii Fire + Element w pancerzu, ponieważ potwór dysponuje dwiema Ogniowymi Duszami. Ponieważ potwór jest nieumarły działa na niego negatywnie magia lecząca, więc wyposaż swoją drużynę w jak największą ilość materii Restore i rzucaj na niego czary lecznicze, aż padnie. Istnieje jeszcze drugi (o wiele łatwiejszy) sposób: wystarczy użyć na nim X-Potion lub Elixir. Po skończonej walce otrzymasz Wizer Staff.

Podnieś
Gravity Materia i idź za innymi do następnej planszy, gdzie Red XIII dostanie Seraph Comb. Następnie wyjdź z miasta i wsiądź do naprawionego Buggy'ego.

 

Nibelheim

Wyjedź z gór na jadąc na północ wzdłuż wybrzeża, przepłyń rzekę i skieruj się do Nibelheimu znajdującego się u podnóża gór. Zacznij od zwiedzania domków w mieście i rozmawiania z czarnymi cieniami, które dadzą ci przeróżne przedmioty. Następnie udaj się do posiadłości Shinry. Wejdź w górne drzwi, skręć w prawo i pójdź do pokoju w prawym górnym rogu. Otwórz skrzynię, zabierz Twin Viper i wróć do holu. Wejdź w drzwi po prawej stronie, a następnie do pokoju w prawym dolnym rogu. Otwórz skrzynię, w której znajdziesz Silver M-Phone. Ponownie wróć do holu, wejdź po schodach i skręć w lewo. Otwórz skrzynię, a dostaniesz Enemy Launcher. Wyjdź z pokoju i idź do pomieszczenia po drugiej stronie lustra. W skrzyni znajdziesz tam Magic Source. W lewym dolnym rogu holu znajdują się listy, na których jest wzmianka o sejfie i wskazówki dotyczące kombinacji. Kod wygląda tak: Prawo 36 - Lewo 10 - Prawo 59 - Prawo 97. Wpisz go do sejfu w pokoju po lewej stronie drugiego piętra. Masz 20 sekund na poprawne wpisanie, ale ostatnie potwierdzenie musi być nastąpić dokładnie w ostatniej sekundzie. Kiedy ci się uda, z sejfu wyjdzie ogromny potwór.

Lost Number:

HP: 7000 MP: 300 Exp: 2000 AP: 80 Gil: 2000


W tej walce najważniejszą rzeczą jest jak najszybsze atakowanie. Bestia atakuje wyjątkowo silnymi atakami zarówno fizycznymi jak i magicznymi. Na szczęście jest podatna na stany typu Paralysis czy Stop. Wyposaż się więc przed walką w kombinację materii Time + All. Na początku walki przyzwij Choco/Moga lub użyj Limitu Aeris - Seal Evil. Rzuć na całą drużynę czar Haste i atakuj swoimi najsilniejszymi atakami. Kiedy zadasz jej poważne obrażenia, jedna połówka obumrze. Jeśli atak powodujący obumarcie był fizyczny, przetrwa prawa część i będzie miała wysoką odporność na fizyczne ataki. A jeśli ten atak był magiczny, to przetrwa lewa część i będzie miała wysoką odporność na ataki magiczne. Ponownie przyzwij Choco/Moga, a następnie dokończ bestię. Po walce otrzymasz Cosmo Memory.

Zbadaj teraz sejf, a znajdziesz Basement Key (Klucz do Piwnicy). Podnieś
Odin Materia i udaj się do piwnicy za sekretnymi drzwiami znanymi z opowieści Clouda i tuż przed biblioteką wejdź do komnaty Vincenta. Obejrzyj trumnę i porozmawiaj z Vincentem o Sephirothie. Porozmawiaj z nim raz jeszcze i wyjdź z pomieszczenia. Kiedy będziesz chciał wyjść z piwnic, Vincent cię dogoni i się przyłączy do drużyny. Teraz wejdź do biblioteki i udaj się do ostatniego pokoju. Spotkasz tam Sephirotha, który powie ci, że udaje się w Góry Nibel, a także da ci Destruct Materia. Opuść posiadłość i wyrusz na północ w kierunku gór.

Wejdź do jaskini i idź na zachód. Po drodze znajdziesz Rune Blade i Plus Barrette. Przejdź przez most linowy, którym dotrzesz do miejsca z pięcioma zjeżdżalniami. Zjedź drugą od lewej a zjedziesz na niższy poziom. Zabierz
All Materia i zeskocz na dół. Podejdź do potwora i mu się przyjrzyj.

Materia Kepper:

HP: 8400 MP: 300 Exp: 3000 AP: 200 Gil: 2400


Potwór atakuje bardzo potężnym atakiem o nazwie Hell Combo (Piekielne Combo). Przed walką upewnij się, że cała drużyna ma pełną ilość HP. Możesz się również nauczyć od niego Enemy Skilla o nazwie Trine. Walkę rozpocznij od przyzwania Choco/Moga lub Limitu Aeris - Seal Evil, co wywoła stan Stop lub Paralysis. Wykorzystaj to odnowienia HP i atakuj swoimi jak najmocniejszymi atakami, a przede wszystkim summonów. Jeśli udało ci się go zatrzymać to walkę powinieneś wygrać bez większych problemów. Po jej zakończeniu otrzymasz Jem Ring.

Po walce podnieś
Counter Attack Materia i wyjdź z jaskini na drugą stronę gór.

 

Rocket Town

Okrąż góry i idź na północ. Po krótkich poszukiwaniach powinieneś trafić na miasto z rakietą kosmiczną. Wejdź do niego. Na początek połaź po sklepach i zrób potrzebne zakupy. Porozmawiaj z mężczyzną stojącym przed sklepem z przedmiotami (lewy górny róg miasta) i popatrz z razem z nim na rakietę a dostaniesz od niego Yoshiyuki. Udaj się do ostatniego domu po prawej stronie i środku otwórz skrzynię, w której znajdziesz Power Source. Następnie wejdź do najdalszego domu i otwórz skrzynię w małym pokoju, a znajdziesz Drill Arm. Wyjdź na podwórko, na którym znajdziesz samolot Tiny Bronco. Porozmawiaj z Sherą, która wyśle cię do rakiety na rozmowę z kapitanem. Wróć przez dom do miasta i udaj się w kierunku rakiety. Wejdź na samą górę i pogadaj z Cidem na temat rakiety. Wróć na podwórko za domem i ponownie porozmawiaj z Sherą. Kiedy przybędzie Rufufs, a Palmer wejdzie do domu, wyjdź na zewnątrz i zobacz co się dzieje z Cidem. Kiedy Shera cię zawoła, udaj się na podwórko, gdzie czeka cię walka z sługusem Rufusa.

Palmer:
HP: 6000 MP: 240 Exp: 1800 AP: 98 Gil: 5000


Jedynym atakiem Palmera jest strzał z jego pistoletu Mako Gun, który zadaje obrażenia od ognia lub lodu lub błyskawicy. Wyposaż się w akcesoria, które podwyższają współczynnik twojej duszy (np. Talisma), co zwiększy twoją obronę na jego magię. Dodatkowo jest podatny na stan Stop, więc wyposaż się w materię Choco/Mog i kombinację Time + Added Effect w broni. Na początku walki rzuć Choco/Moga i wal swoimi najmocniejszymi atakami (kiedy ofiara jest sparaliżowana, Deathblow nigdy nie pudłuje) i po krótkim czasie powinieneś go pokonać zanim zdąży zaatakować. Po walce otrzymasz Edincoat.

Zaraz po tym jak samolot wystartuje, zostanie zestrzelony i spadnie do wody. Możesz go teraz używać jako przybrzeżnej łodzi (jasna wody i rzeki).

 

Sprzedawca Broni (Quest)
Kiedy zdobędziesz Tiny Bronco udaj się do Sprzedawcy Broni znajdującego się na małym półwyspie na południe od Gold Saucer. Porozmawiaj z nim i zmień temat, a powie Ci on, że ostatnio ma problemy ze zdobyciem materiałów na broń. Daj mu kawałek Mythrilu (od śpiącego gościa), a pozwoli Ci on otworzyć skrzynię znajdującą się obok drzwi lub sejf na górnym piętrze. W skrzyni znajdziesz Gold Armlet, zaś w sejfie Great Gospel (Ostateczny Limit dla Aeris). Po dokonaniu wyboru możliwe jest zdobycie drugiego kawałka Mythrilu od śpiącego gościa i zdobycie niewybranego wcześniej przedmiotu. Teraz skieruj się w kierunku wielkiej wyspy na zachodzie.

 

Wutai (Quest)
Wyląduj w południowej części wyspy i udaj się górami na północ. Mniej więcej w połowie drogi Yuffie zatrzyma cię i ostrzeże o niebezpieczeństwie przed wami. Za nim zdążysz zareagować, zostaniesz otoczony przez żołnierzy Shinry i będziesz musiał stoczyć z nimi walkę używając tylko ataków fizycznych i przedmiotów. Po walce poznasz tego powód: otórz Yuffie ukradła ci wszystkie materie. Wyposaż się w swoje najlepsze bronie i pancerze. Udaj się jak najszybciej do miasta położonego na północnym krańcu wyspy. Kiedy przybędziesz do Wutai zobaczysz uciekającą Yuffie. Porozmawiaj z osobą stojącą obok ścieżki w lewym górnym rogu miasteczka, a zostaniesz poinformowany, abyś poszukał Lorda Godo. Przejdź do następnego ekranu i wejdź do domu Godo po prawej stronie. Możesz tu odpocząć za darmo w pokoju dla gości. Odsłoń kurtynę w lewym dolnym rogu i otwórz skrzynię po drugiej stronie tajemnego przejścia - znajdziesz Magic Shuriken. Idź korytarzem w prawo, wejdź do dolnego pokoju i obejrzyj ścianę w lewym dolnym rogu pomieszczenia. Otwórz skrzynię na końcu przejścia - znajdziesz Hairpin. Wejdź do górnego pokoju i porozmawiaj z Lordem Godo do czasu, aż Yuffie się pokaże i ucieknie. Wróć do miasta i skieruj się do Turtle's Paradise. Porozmawiaj z Turkami, wyjdź na zewnątrz i wejdź do sklepu z przedmiotami w górnym lewym rogu. Kiedy otworzysz skrzynię i znajdziesz w niej MP Absorb Materia, pojawi się Yuffie i ukradnie ci ją. Udaj się do domu starego mężczyzny w prawym dolnym rogu i odsłoń parawan odsłaniając w ten sposób Yuffie, która znowu ucieknie. Wyjdź stąd, udaj się pod Turtle's Paradise i odszukaj poruszający się dzban. Yuffie zostanie wreszcie złapana i odprowadzi cię do swojego domu, gdzie trzyma wszystkie materie. Idź za nią do kolejnego pokoju i pociągnij dźwignię na panelu na końcu pokoju. Twoi przyjaciele zostaną uwięzieni, a Yuffie znowu ucieknie. Pociągnij dźwignię drugi raz, aby uwolnić swoich towarzyszy i udaj się na ekran z domem Lorda Godo. Przejdź przez otwartą bramę po lewej stronie i uderz w gong, aby otworzyć sekretne drzwi. Przejdź przez, a będziesz świadkiem jak Yuffie i Elena z Turksów zostają porwane przez Dona Corneo. Otwórz skrzynię po prawej stronie - znajdziesz Swift Bolt oraz skrzynię po lewej - znajdziesz Elixir. Teraz biegnij po schodach za Donem Corneo. Pokoonaj odział żołnierzy, wyjdź na zewnątrz, porozmawiaj z Reno i udaj się na statuę Da-chao, która znajduje się na końcu ścieżki w prawym górnym rogu głównej części miasta. Idź ścieżką, która prowadzi na lewe ramię głównej figury, skręć w lewo za głową i pójdź dolną ścieżką. Znajdziesz tu Corneo i jego zakładniczki. Po chwili pojawi się latający potwór.

Rapps:
HP: 6000 MP: 300 Exp: 3200 AP: 33 Gil: 20000


Jest to naprawdę groźny przeciwnik. Atakuje bardzo silnymi atakami fizycznymi oraz czarem Aero3, który może odebrać nawet do 1500 HP jednej postaci. Przed walką dołącz do drużyny dwie postacie, które mają najwięcej HP. Wyposaż ich w najlepsze bronie i pancerze. Cloudowi daj Fury Ring, który będzie dzięki temu atakował, kiedy tylko będzie miał pełny wskaźnik czasu (pozostali będą go leczyć przedmiotami, kiedy zajdzie potrzeba). Jak tylko będziesz mógł używaj Limitów, które będą bez wątpienia twoimi najsilniejszymi atakami. Po walce otrzymasz Peace Ring.

Po walce Yuffie odda ci wszystkie materie i z powrotem przyłączy się do drużyny. Wróć do miasta, przejdź na ekran przed domem Lorda Godo, upewnij się, że Yuffie jest w twojej drużynie i przygotuj ją do walki jeden na jednego. Następnie wejdź do ogromnego budynku przed tobą.

Pagoda Pięciu Potężnych Bogów - uwagi dotyczące każdej walki:
Tutaj czeka na Yuffie pięć solowych walk. Ponieważ Bogowie są podatni na stany Slow i Stop, wyposaż broń Yuffie w kombinację Time + Added Effect. Wyposaż ją również w materie Deathblow, Counter Attack oraz Poison, Enemy Skill (wyposażoną w Big Guard, Magic Hammer i White Wind - jeśli zdobyłeś), a resztę miejsca wypełnij materiami HP Plus. Walkę rozpocznij od rzucenia Big Guard (stany Haste, Barrier, MBarrier. Następnie użyj Magic Hammer, który odbierze im MP. Po ich ataku Yuffie będzie kontrować i spowoduje stan Slow (lub Stop). Rzuć na przeciwnika czar Bio, pilnuj stanu swojego HP (X-Potion lub White Wind) i dalej atakuj fizycznymi atakami.

Gorkii:

HP: 3000 MP: 150 Exp: 1500 AP: 50 Gil: 0


Gorkii może rzucić czar Demi2, więc wyposaż swój pancerz w kombinację Gravity + Elemental. Może również rzucić na siebie czar Reflect, a jeśli to się stanie pomiń rzucenie Enemy Skilla Magic Hammer i od razu przejdź do ataków fizycznych. Po walce otrzymasz X-Potion.

Shake:

HP: 4000 MP: 180 Exp: 2200 AP: 50 Gil: 0


Ten przeciwnik jest dodatkowo podatny na paraliż. Rzuć na niego ten czar i atakuj fizycznymi atakami. Po walce otrzymasz Turbo Ether.

Chekov:

HP: 5000 MP: 210 Exp: 2900 AP: 50 Gil: 0


Może na ciebie rzucić czar Paralysis, więc przed walką wyposaż się w Jem Ring. Dzięki temu nie będzie miała na ciebie żadnego sposobu, a ty po prostu dokończ walkę. Po walce otrzymasz Ice Ring.

Staniv:

HP: 6000 MP: 240 Exp: 3600 AP: 50 Gil: 0


Staniv posiada specjalny atak War Cry, który powoduje stan Sadness. Przed walką wyposaż się w Peace Ring i spokojnie skończ ze Stanivem. Po walce otrzymasz Elixir.

Godo:

HP: 6000 MP: 240 Exp:5000 AP: 60 Gil: 40000


Jest to jedyny przeciwnik w tej wieży, który może sprawić większy problem. Ma on trzy twarze, które preferują różny styl walki. Czerwona może rzucać Trine Enemy Skill i dzierży miecz, który może zadać naprawdę spore obrażenia. Biała może rzucać czary Bio2, Demi3 i czary wysysające twoje HP. Żółta może rzucać czary Sleepel i Cure2. Przed walką wyposaż się w Headband oraz kombinację materii w pancerzu Elemental + to czego się najbardziej boisz (prawdopodobnie Gravity). Godo ma bardzo dużo MP, więc odbieranie mu MP trochę potrwa (jednak po koniec walki przekonasz się, że było warto). Co jakiś czas rzucaj: Big Guard, aby odnowić bariery; White Wind (lub X-Potion), aby odnowić stan HP oraz Magic Hammer. Poza tym używaj Limitów tak często jak tylko będziesz mógł. Kiedy już odwalisz całą najcięższą robotę, Godo będzie w stanie Slow, a jego jedynym atakiem będzie miecz. Teraz już tylko spokojnie dokończ walkę. Otrzymasz All Creation - Limit Break 4 poziomu dla Yuffie.

Kiedy już przejdziesz cały test, Godo weźmie Yuffie na prywatną rozmowę i wręczy jej
Leviathan Materia. Udaj się również do Cat's House pod domem Yuffie i wejdź po schodach. W skrzyni znajdziesz HP Absorb Materia. Możesz jeszcze zrobić jakieś zakupy, a kiedy już skończysz, wyjdź z miasta i wróć do Tiny Bronco.

 

Gold Saucer
Teraz czas, aby rozejrzeć się za Świątynią Starożytnych. Udaj się do Bone Village (w lesie na górnej wyspie) i porozmawiaj z tutejszymi ludźmi. Okaże się, że osoba pasująca wyglądem do Sephirotha także poszukiwała tej Świątyni i udała się na południe. Jednak aby dostać się do środka, musisz mieć w swoim posiadaniu specjalny klucz - Keystone, który jest w posiadaniu jakiegoś bogatego kolesia. Teraz odwiedź dom Sprzedawcy Broni, który znajduje się północny wschód od Gongagi. Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że Keystone'a kupił od niego Dio z Gold Saucer. Przycumuj Tiny Bronco niedaleko Corel i wsiądź w kolejkę do Gold Saucer. Udaj się na Battle Square i odwiedź muzeum Dio'a. Przyjrzyj się kluczowi, a nadejdzie Dio i zgodzi ci się go oddać pod warunkiem, że go rozerwiesz walcząc na arenie. Przed walką upewnij się, że Cloud jest dobrze przygotowany do solowej walki. Jeśli uda ci się wygrać wszystkie osiem walk zostaniesz dodatkowo nagrodzony Protect Vestem oraz piórem Chocobo. Mając już Keystone udaj się na stację. Niestety okaże się, że kolejka się popsuła, więc Cait Sith zaproponuje spędzenie nocy w hotelu duchów. Wieczorem, kiedy będziesz siedział w swoim pokoju, przyjdzie po ciebie któraś osoba i zabierze na randkę (w zależności jak traktowałeś swoich towarzyszy na randkę mogą cię zabrać: Aeris, Tifa, Yuffie, a nawet Barret). Idź ze swoim towarzyszem na różne atrakcje. Wasza przygoda zakończy się przy złotej bramie, gdzie zauważysz złodzieja niosącego Keystone. Goń za złodziejem przez park do Chocobo Square, gdzie okaże się, że złodziejem jest Cait Sith i że od samego początku jest na usługach Shinry. Następnego ranka otwórz szafę i zabierz z niej Elixir. Udaj się do holu na spotkanie z resztą drużyny. Wróć do Tiny Bronco i popłyń na południe od Gongagi, a następnie na wschód wzdłuż łańcuchu wysp. Zatrzymaj się w okolicach Woodlands (dokładnie na południe od Junon).

 

Świątynia Starożytnych
Udaj się do świątyni w kształcie piramidy znajdującej się w środku lasu i wejdź po schodach do ołtarza. Kiedy Tseng da ci Keystone, umieść go na środku ołtarza, a zostaniesz przeniesiony do Świątyni. Kiedy jakiś dziwny stwór przywoła cię, udaj się za nim do jego komnat. Droga przez ten obszar jest dosyć skomplikowana. Skręć w prawo, wejdź po schodach, skręć w lewo, później w prawo i schodami na dół, następnie przez bramę, na dół po winorośli i w prawo pod długimi schodami. Otwórz skrzynię, w której znajdziesz Trident. Skręć w prawo, wejdź po winorośli na górę, skręć w lewo, wejdź na górę po schodach i skorzystaj z kolejnej winorośli. Podnieś Mind Source, zejdź po schodach i wejdź do komnat stworka. Otwórz skrzynię, w której znajdziesz Silver Rifle i wyjdź. Wróć schodami na górę, zejdź po winorośli i przejdź przez bramę. Podnieś Turbo Ether, zejdź długimi schodami, przejdź przez następną bramę, zejdź po schodach, skręć w lewo za filarem i zejdź po winorośli na dół. Otwórz skrzynię, w której znajdziesz Rocket Punch i zwróć uwagę na korytarz, w którym zniknął kolejny stworek. Zejdź na dół po schodach, skręć w prawo, wejdź po winorośli, wejdź po schodach, przejdź przez kolejną bramę, zejdź po schodach, wejdź po winorośli, skręć w lewo i podnieś Luck Plus Materia. Wróć teraz do korytarza, w którym zniknął Starożytny i wejdź do środka. Idź w prawo kryjąc się we wnękach przed kamieniami, aż dojdziesz do baseniku na środku komnaty. Zabierz Morph Materia i idź dalej w prawo, aby zlikwidować pułapkę, a następnie pójdź z Aeris z powrotem do baseniku. Skręć w prawo, a dojdziesz do pomieszczenia wyglądającego jak olbrzymi zegar hamowany przez Strażnika Czasu. Poruszając ramionami zegara będziesz mógł utworzyć drogę do kolejnych pokoi. Zacznij od dotknięcia drugiej wskazówki, a zostaniesz zrzucony do komnaty poniżej. Pokonaj dwa Starożytne Smoki i otwórz skrzynię, w której znajdziesz Nail Bat. Opuść to pomieszczenie, a znajdziesz się z powrotem w pierwszym obszarze. Wróć do zegara i sprawdź pokoje pod wszystkimi liczbami poza VI i XII. W środku znajdziesz:

I skrzynia zawierająca przeciwników (Jemnezmy + 2x Toxic Frog)
II ślepy zaułek
III skrzynia zawierająca przeciwników (2x 8 Eyes)
IIII skrzynia zawierająca Princess Guard
V skrzynia zawierająca Ribbon
VII skrzynia zawierająca Trumpet Shell
VIII skrzynia zawierająca Megalixir
IX ślepy zaułek
X pułapka z toczącym się kamieniem
XI ślepy zaułek

Kiedy skończysz badanie pomieszczeń, udaj się do pokoju z liczbą VI. Trafisz do pomieszczenia z mnogą ilością jaskiń i jednym Starożytnym, który posiada klucz do drzwi. Niestety nie odda ci go on po dobroci, tylko będziesz musiał go złapać podczas zabawy w chowanego. Musisz po prostu wchodzić za nim do jaskiń i patrzyć gdzie wychodzisz. Następnie, jeśli Starożytny wejdzie do znanej ci pary jaskiń, po prostu wejdź do drugiej, a zdobędziesz klucz. Następnie otwórz drzwi nowo zdobytym kluczem. Otwórz skrzynię na najniższym poziomie, w której znajdziesz Work Glove. Wejdź na najwyższy poziom i wejdź do wewnętrznego sanktuarium. Idź w prawo, gdzie na samym końcu czeka cię kolejna walka. Tym razem będzie to Czerwony Smok.

Red Dragon:

HP: 6800 MP: 300 Exp: 3500 AP: 200 Gil: 1000


Bestia atakuje atakami fizycznymi oraz opartymi na żywiole ognia. Wyposaż pancerz w kombinację Fire + Elemental, a drugą postać wyposaż w Fire Ringa. Walkę rozpocznij od rzucenia czaru Regen na całą drużynę (jeśli osiągnąłeś odpowiedni poziom materii). Na smoka rzuć czar Slow (lub Seal Evil, aby go sparaliżować) i rzucaj na niego czar Bio, aby zadać obrażenia i spowodować stan Poison. Używaj swoich najmocniejszych Limitów, kiedy tylko będą aktywne i przyzywaj najsilniejsze summony. Po walce otrzymasz Dragon Armlet.

Podnieś
Bahamut Materia i idź dalej w prawo. Obejrzyj przedmiot unoszący się nad ołtarzem. Teraz wróć do pokoju w kształcie zegara i pojdź do korytarza z liczbą XII. Udaj się od wyjścia, gdzie czeka cię kolejna walka.

Demons Gate:

HP: 10000 MP: 400 Exp: 3800 AP: 220 Gil: 4000


Potwór szybko się porusza i używa ataków raniących wszystkich członków drużyny. Może również powodować stan Petrify. Wyposaż się w Jem Ring i materię Heal (chyba, że wolisz używać Softów). Rozpocznij od rzucenia czaru Slow na bestię oraz czaru Regen na całą drużynę. Przyzwij wszystkie swoje najmocniejsze summony (w tym nowo zdobytego Bahamuta), atakuj atakami fizycznymi oraz używaj Limitów, kiedy tylko będziesz mógł i uważaj, aby twoje HP nie spadło za nisko. Po walce otrzymasz Gigas Armlet.

Teraz nastąpi dosyć długa scenka, po której zostaniesz przeniesiony do Gongagi.

 

Bone Village
Po tym jak obudzisz się w zajeździe w Gongadze, odnajdź Tiny Bronco przycumowanego przy południowym brzegu i udaj się w okolice Icicle (wyspa na górze mapy). Przycumuj przy brzegu i udaj się do Bone Village (wioska w środku lasu). Za kościanym namiotem znajduje się Śpiący Las, który Aeris opisała w wizji Clouda, ale nie możesz przez niego przejść, ponieważ nie posiadasz Lunar Harpu. Porozmawiaj z kolesiem w namiocie na dolnym poziomie, aby wynająć robotników i ustaw ich na górnym poziomie. Po wybuchu wykop Lunar Harp w miejscu gdzie stykają się wzroki robotników (pomiędzy kolumną dymu i lewym dolnym rogiem kościanego namiotu). Kiedy już go zdobędziesz udaj się do lasu, który się obudzi. Kiedy przez niego przejdziesz zobaczysz skaczącą między drzewami Summon Materię. Dogoń ją i podnieś - zdobędziesz Kujata Materia. Idź dalej, przejdź przez Dolinę Corral, przejdź pod przewróconą belką i otwórz skrzynkę (w środku znajdziesz Water Ring). Obejdź teren i przejdź środkiem belki na drugą stronę. Po krótkim czasie dojdziesz do Forgotten City (Zapomnianego Miasta).

 

Forgotten City
Skręć w lewo stronę, wejdź do domku po lewej, otwórz skrzynię na poddaszu, w której znajdziesz Magic Source. Wyjdź stąd i udaj się do jaskini po prawej stronie. Znajdziesz się w olbrzymiej strukturze z jakimś dziwnym urządzeniem na środku. Zejdź na dół po schodach i skręć w prawo za kolumnami. Znajdziesz tam skrzynię zawierającą Aurora Armlet. Teraz wróć do wejścia do miasta i skręć w prawo. Wejdź do pierwszego domku po prawej stronie i zabierz Guard Source ze skrzyni na górnym piętrze. Wejdź do następnego mieszkania i zabierz ze skrzyni Elixir. Wespnij się po drabinie na górę i odpocznij. Kiedy się obudzisz zabierz Enemy Skill Materia zza najdalszego łóżka i skieruj się do bram miasta. Pójdź centralną ścieżką, wejdź do domku i zabierz z najwyższego piętra Comet Materia. Następnie zejdź po schodach na dół do Wodnego Ołtarza. Kiedy podejdziesz do Aeris, nie będziesz kontrolować swoich ruchów. Po próbach opanowania się pojawi się Sephiroth i przebije Aeris swoim ogromnym mieczem, a do walki z tobą stanie drugie wcielenie Jenovy.

Jenova-Life:
HP: 10000 MP: 300 Exp: 4000 AP: 350 Gil: 1500


Ten potwór używa ataków opartych na żywiole wody. Wyposaż pancerz w kombinację materii Leviathan + Elemental, a drugiej postaci Water Ring. Jenova jest szczególnie podatna na ataki oparte na żywiole ziemi, więc wyposaż broń swojej najpotężniejszej postaci w kombinację Titan + Elemental. Walkę rozpocznij od rzucenia na całą drużynę czarów Haste oraz Regen. Możesz również rzucić czar MBarrier na nie chronioną akcesoriami lub materiami postać. Atakuj swojego przeciwnika czarem Quake oraz przyzwij Titana tyle razy ile tylko możesz. Sprawę dokończ atakami fizycznymi. Po walce otrzymasz Wizard Bracelet.

Obejrzyj teraz dosyć długą scenkę i wrzuć do napędu płytkę numer 2.